معرفی رسمی نسل جدید مرسدس GLE، طراحی ساده، تکنولوژی‌های فراوان

معرفی رسمی نسل جدید مرسدس GLE، طراحی ساده، تکنولوژی‌های فراوان

پس از افشای تصاویر مختلف، انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوشش و چندین تیزر، تقریباً طراحی نسل جدید مرسدس بنز GLE به‌طور کامل مشخص شده بود اما حالا نهایتاً سازندهٔ آلمانی رسماً نسل جدید این کراس‌اوور میان سایز را پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه پاریس رونمایی کرده است. با نگاهی سریع به GLE جدید به‌راحتی می‌توان به تفاوت‌های ظاهری عمدهٔ آن با نسل قبلی پی برد. مرسدس بنز می‌گوید طراحی نسل جدید این خودرو بر اساس تعادلی هماهنگ بین احساس و هوش شکل گرفته و با ترکیبی از تکنولوژی سطح بالا و زیبایی بی‌نظیر، شخصیت‌پردازی شده است.

درهرحال بدون شک GLE جدید از پکیج ظاهری بهتری نسبت به نسل قبلی برخوردار است. در نمای جلویی خودرو، مرسدس چراغ‌های جذاب‌تر و جلوپنجرهٔ جدیدی را ارائه کرده که این جلوپنجره شباهت زیادی به نمونهٔ بکار رفته در پیکاپ X کلاس دارد. علاوه بر این، ورودی‌های هوای درون سپر هم بازطراحی شده‌اند. در پروفیل جانبی خودرو اما تغییر چندانی صورت نگرفته و تنها رینگ‌های جدیدی با اندازه‌هایی بین ۱۸ تا ۲۲ اینچ دیده می‌شوند درحالی‌که ستون C همچنان به همان شکل سنتی GLE (قبلاً M کلاس) طراحی شده است. تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی GLE جدید هم چراغ‌های باریک عقب هستند که تا حدودی چراغ‌های نسل جدید CLS را به یاد می‌آورند.

مرسدس بنز نسل جدید GLE را آئرودینامیک‌ترین خودرو در کلاس خود می‌داند زیرا ضریب آئرودینامیک آن با کاهشی قابل‌توجه از ۰.۳۲ نسل قبلی به ۰.۲۹ رسیده است؛ اما علیرغم بهبود آئرودینامیک، GLE جدید بزرگ‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که فاصلهٔ محوری آن با ۸ سانتیمتر افزایش به ۲.۹۹ متر رسیده است. به لطف این افزایش حالا فضای پای سرنشینان ردیف دوم صندلی‌ها ۷۰ میلی‌متر و فضای سر آن‌ها ۳۳ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. همچنین حجم صندوق بار نیز به ۸۲۵ لیتر رسیده که این عدد با خواباندن صندلی‌های عقب به ۲۰۵۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، برای اولین بار امکان سفارش ردیف سوم صندلی‌ها هم فراهم شده که با دو صندلی اضافی، ظرفیت سرنشینان GLE را به هفت نفر افزایش می‌دهد.

اما علاوه بر افزایش فضای داخلی، مرسدس بنز به‌طور گسترده‌ای روی به‌روزرسانی و بهبود داخل GLE هم جدید کار کرده است. بدین منظور همانند نسل جدید A کلاس، GLE هم به جدیدترین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بنز مجهز شده که شامل دو صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی (یکی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی) به‌صورت استاندارد می‌شود. علاوه بر این، امکان سفارش نمایشگر سربالا هم برای خودرو وجود دارد که دو برابر بزرگ‌تر و ۲۰ درصد روشن‌تر نمونهٔ موجود در نسل قبلی است. همچنین برای ایجاد سواری راحت‌تر، مرسدس بنز سیستم ویژه‌ای را به‌صورت سفارشی برای صندلی‌های جلوی GLE ارائه کرده که با توجه به تغییرات وضعیت بدن سرنشین، هر دقیقه پشتی و کفی صندلی‌ها را تنظیم می‌کند.

مرسدس بنز فعلاً نسل جدید GLE را تنها در یک مدل و با یک موتور ارائه کرده است. این مدل که GLE450 نام دارد، همان‌طور که انتظار می‌رفت به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ مرسدس به همراه سیستم هیبریدی خفیف (تکنولوژی ۴۸ ولت) مجهز شده است. موتور بنزینی خودرو به‌تنهایی ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که موتور الکتریکی هم می‌تواند برای مدت کوتاهی ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به آن اضافه کند؛ اما علاوه بر این موتور، مرسدس بنز گفته است که در آینده نمونه‌های پلاگین‌هیبریدی و توربودیزل را هم برای GLE ارائه خواهد کرد.

تمامی مدل‌های نسل جدید GLE برای انتقال نیرو به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک (۹G-Tronic) مجهز خواهند بود. این گیربکس از یک جعبه‌دندهٔ کمکی با کلاچ چند دیسکه با کنترل الکترونیکی سود می‌برد که این ویژگی امکان انتقال متغیر گشتاور را بین محورها فراهم می‌کند. این سیستم خصوصاً در هنگام استفاده‌های آفرود بسیار مفید خواهد بود. همچنین برای ارائهٔ سواری نرم‌تر، مرسدس بنز این ماشین را به‌صورت سفارشی به سیستم کنترل بدنهٔ E-Active هم مجهز کرده است. این سیستم با استفاده از تکنولوژی ۴۸ ولت و تعلیق بادی تازه توسعه‌یافته، هرکدام از کمک‌فنرها را به‌صورت مجزا تنظیم و کنترل می‌کند. این سیستم حرکت گهواره‌ای بدنه را کاهش داده و در صورت گیر افتادن خودرو در مسیرهای آفرود هم کشش را افزایش می‌دهد.

در بخش سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی هم سازندهٔ آلمانی نسل جدید GLE را به جدیدترین نسخه از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ خود مجهز کرده است. ازجملهٔ این سیستم‌ها می‌توان به سیستم کمکی فعال توقف و حرکت، سیستم کمکی فرمان، سیستم کمکی ترمز و سیستم پایش نقاط کور اشاره کرد. یکی از سیستم‌های ایمنی قابل‌توجه این ماشین نیز سیستم تازه توسعه‌یافتهٔ Active Distance Assist Distronic است که رانندگی در ترافیک را بسیار ساده می‌کند. این سیستم همواره بر مسیر روبرو نظارت می‌کند و اگر ترافیک نسبتاً روانی را شناسایی کند، سرعت ماشین را به صد کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد. در این سرعت، سنسورهای پردازشگر می‌توانند به‌سرعت واکنش نشان دهند تا اگر ترافیک ناگهان متوقف شد، خودرو را سریعاً متوقف کنند.

نسل جدید GLE همچنین به سیستم کمکی مانور تریلر هم مجهز شده است که زاویهٔ فرمان خودرو را در سرعت‌های پایین تا حداکثر ۵ کیلومتر در ساعت کنترل می‌کند. این سیستم به‌صورت سفارشی برای تمامی مدل‌های GLE در سراسر اروپا ارائه می‌گردد. نسل جدید مرسدس بنز GLE برای اولین بار در ماه اکتبر امسال در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درآمده و از اوایل سال آینده در اروپا و ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. چینی‌ها اما برای خرید این خودرو باید تا بهار ۲۰۱۹ صبر کنند. GLE جدید در کارخانهٔ مرسدس در آلاباما تولید خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.