معرفی رسمی نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه همراه با نسخهٔ هیبریدی

معرفی رسمی نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه همراه با نسخهٔ هیبریدی

وقتی اوایل امسال جیپ از نسل جدید گرند چروکی در قالب نسخهٔ سه ردیفهٔ L پرده‌برداری کرد، می‌دانستیم که به‌زودی نسخهٔ دو ردیفهٔ آن‌هم از راه خواهد و حالا سرانجام این اتفاق رخ داده است. گرند چروکی دو ردیفه ظاهر تقریباً یکسانی با برادر سه ردیفهٔ خود دارد اما فاصلهٔ محوری آن با ۱۲۶ میلی‌متر کاهش به ۲,۹۶۴ میلی‌متر رسیده و برای اولین بار در تاریخ این نام باسابقه، قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای آن ارائه شده است.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو که گرند چروکی ۴xe نام دارد، از همان قوای محرکهٔ رانگلر ۴xe پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است و به لطف یک پکیج باطری ۱۷ کیلووات ساعتی می‌تواند تا ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. برد کلی این نسخه هم ۷۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

اما علیرغم ارائهٔ این نسخهٔ هیبریدی، جیپ به فکر کسانی که همچنان خواهان پیشرانه‌های سنتی V6 و V8 هستند هم بوده و همان موتور آشنای ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی را برای گرند چروکی جدید ارائه کرده است. این موتور ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد اما کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور ۵.۷ لیتری V8 بروند. این موتور با تولید ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن متر گشتاور، ظرفیت یدک کشی ۳۲۶۰ کیلوگرمی را فراهم می‌کند که از ظرفیت ۲۸۱۰ کیلوگرمی نسخهٔ V6 بیشتر است.

نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های لاردو، لیمیتد، تریل‌هاوک، اوورلند و سامیت ارائه می‌شود اما احتمالاً اکثر طرفداران از وجود تیپ آفرودی تریل‌هاوک خوشحال خواهند شد. این نسخه به تعلیق بادی با ۲۸۷ میلی‌متر ارتفاع از زمین، لاستیک‌های آفرودی، قفل دیفرانسیل عقب و دیگر قطعات آفرودی مجهز است که به عبور از مسیرهای سخت و خشن کمک می‌کنند.

هرچند مدل‌های پایهٔ گرند چروکی به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند اما جیپ بسته به تیپ، چند نوع سامانهٔ چهارچرخ محرک شامل کوادرا ترک I، کوادرا ترک II و کوادرا درایو II را برای آن ارائه می‌کند. در همهٔ این سیستم‌ها زمانی که تشخیص داده شود نیازی به کشش اضافی نیست، به‌منظور کاهش مصرف سوخت ارسال نیرو به چرخ‌های جلو متوقف می‌شود.

گرند چروکی دو ردیفهٔ جدید در داخل هم دقیقاً مثل بیرون تقریباً با برادر هفت‌نفرهٔ خود یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد همان فضای لوکس و تکنولوژی‌هایی مثل سیستم صوتی مکینتاش هستیم که در واگنییر دیده‌ایم. نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه اواخر امسال با مدل ۲۰۲۲ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ هیبریدی ۴xe هستند باید تا اوایل سال ۲۰۲۲ منتظر بمانند. جیپ فعلاً قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود کمی از مدل L با قیمت پایهٔ ۳۸,۶۳۵ دلار ارزان‌تر باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.