معرفی رسمی مرسدس GLB، شاسی‌بلند جعبه‌ای لوکس

معرفی رسمی مرسدس GLB، شاسی‌بلند جعبه‌ای لوکس

سرانجام مرسدس بنز GLB 2020 به عنوان جدیدترین عضو از خانواده‌ی شلوغ شاسی بلندهای این برند آلمانی معرفی شد.

همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد مرسدس بنز GLB در جایگاهی بین مدل‌های GLA و GLC قرار گرفته و فاصله‌ی بین محوری آن ۲۸۲۹ میلی‌متر اعلام شده است. این شاسی‌بلند به‌صورت هفت‌نفره در دسترس خواهد بود اما مرسدس بنز هنوز هم آن را بخشی از خانواده‌ی خودروهای جمع‌وجور خود می‌داند.

خب صحبت از ظرفیت هفت‌نفره شد و باید گفت مشتریان خواهند توانست دو صندلی تاشدنی جداگانه در ردیف سوم را سفارش دهند. همچنین کیسه‌های هوای جانبی برای سرنشینان ردیف سوم و دو نگه‌دارنده نوشیدنی بین صندلی‌های عقب و برخی ویژگی‌های دیگر همچون پورت‌های USB-C در دسترس سرنشینان خواهند بود. اگر مشتریان نیازی به طراحی هفت‌نفره نداشته باشند خواهند توانست GLB را به‌صورت ۵ نفره سفارش دهند که در این صورت صندلی‌های ردیف دوم آرایش ۴۰/۲۰/۴۰ به خود خواهند گرفت.

همان‌گونه که انتظار داشتیم طراحی ظاهری این شاسی‌بلند تقریباً با نمونه‌ی کانسپت اخیر یکسان است. به همین خاطر می‌توانیم نمای جلوی پف کرده و با ابهت با چراغ‌های مربعی و طراحی متفاوت جلوپنجره و سپر را بسته به نمونه‌ی انتخابی ببینیم. GLB همچنین به‌صورت استاندارد با ریل‌های سقف و پوشش‌های حفاظتی بدنه عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED را سفارش دهند.

این خودروی جدید از برخی از جدیدترین تکنولوژی‌های مرسدس در کابین استفاده می‌کند. برای مثال سیستم MBUX که اولین بار در A کلاس جدید دیده شد دارای دو صفحه‌نمایش بزرگ در GLB می‌باشد. همچنین مرسدس بنز برخی سیستم‌های کمک‌راننده‌ی پیشرفته‌ی S کلاس را در این شاسی‌بلند بکار برده است. به همین خاطر می‌توان GLB را در برخی شرایط به‌صورت خودران به کار گرفت. از دیگر سیستم‌های مهم این خودرو می‌توان به دستیار فرمان فعال، دستیار تغییر لاین فعال و دستیار پارک فعال یا پارک ترونیک اشاره کرد.

سیستم چهار چرخ محرک ۴MATIC مرسدس بنز با توزیع گشتاور متغیر نیز در دسترس بوده و تنظیمات اکو/کامفورت، اسپورت و آفرود می‌توانند میزان گشتاور توزیعی بین اکسل‌های جلو و عقب را تنظیم کنند.

مرسدس بنز GLB در آمریکا تنها به‌صورت GLB 250 4MATIC عرضه خواهد شد. این نسخه دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۱ اسب بخاری است. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری جدیدترین شاسی‌بلند مرسدس در آینده اعلام خواهد شد. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.