معرفی رسمی مرسدس AMG A35، هاچ‌بک داغ ۳۰۰ اسبی

معرفی رسمی مرسدس AMG A35، هاچ‌بک داغ ۳۰۰ اسبی

پس از انتشار چندین تیزر، مرسدس بنز نهایتاً جدیدترین عضو خانوادهٔ مرسدس-AMG یعنی A35 را رسماً معرفی کرده است. مهم‌ترین ویژگی این ماشین در زیر کاپوت آن پنهان شده یعنی جایی که یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سیستم ۴Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. A35 با استفاده از این ترکیب ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

اما در مدل‌های AMG ارتقاء خودرو به بیرون از محفظهٔ موتور هم کشیده می‌شود. به همین دلیل مهندسان، A35 را به سیستم تعلیق AMG با قطعات آلومینیومی سبک‌وزن، اتصالات فرمان ویژهٔ AMG و قطعاتی برگرفته از مدل A45 مجهز کرده‌اند. خریداران همچنین می‌توانند برای این هاچ‌بک اسپرت سیستم دامپینگ (کمک‌فنرها) تطبیقی هم را هم سفارش دهند که دارای سه حالت مختلف است.

ازآنجایی‌که A35 سرعت و شتاب بالایی دارد، مهندسان AMG به فکر توقف آن‌هم بوده‌اند و به همین دلیل آن‌را به سیستم ترمز عملکرد بالا با دیسک‌های ۱۳.۷ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۳ اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب مجهز کرده‌اند. ازجملهٔ سایر تغییرات و ارتقاءهای این ماشین نیز می‌توان به سیستم فرمان اسپرت، سیستم ترمز AMG و تنظیمات ویژه‌ای همچون حالت Slippery برای سیستم انتخاب پویایی AMG اشاره کرد.

A35 در ظاهر اما اشتراکات زیادی با A کلاس نسخهٔ AMG Line دارد که نمای اسپرتی به آن بخشیده‌اند؛ اما بااین‌حال، این مدلِ میان عملکردی از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی مثل باله‌ها و اسپلیتر جلو، جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد، سپر عقب اسپرت و اسپویلر بزرگ عقب هم برخوردار است. دیگر ویژگی‌های ظاهری خاص A35 نیز شامل دیفیوزر جدید و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی سبک‌وزن می‌شود.

در داخل این هاچ‌بک اسپرت نیز ویژگی‌های قابل‌توجهی مثل غربیلک فرمان اسپرت D شکل، تریم میکروفایبر و دوخت قرمز به چشم می‌خورد. علاوه بر این، تنظیمات و گزینه‌های خاص AMG هم در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی خودرو ارائه شده است. مرسدس-آام‌گ A35 4Matic برای اولین بار ابتدای ماه آینده در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درآمده و فروش آن نیز از اواخر همان ماه آغاز خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.