معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس C جدید

معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس C جدید

سرانجام پس از ماهها خبرهای مختلف و انتشار تصاویر جاسوسی و اطلاعات قطره چکانی، کلاس سی جدید مرسدس بنز یا W205 رسما معرفی شد.

ابتدا اجازه دهید تا ابعاد ظاهری این بنز را مورد بررسی قرار دهیم. طراحی خودرو را می توان کاملا وامدار سایر خودروهای خانواده مرسدس بنز مخصوصاً کلاس اس جدید دانست. خریداران می‌توانند دو چهره متفاوت شامل جلوپنجره مشبک اسپرت با دو تیغه و آرم ستاره بزرگ مرسدس بنز در وسط یا جلوپنجره کلاسیک با سه میله و نشان بنز روی کاپوت را انتخاب کنند. اسپویلر جدید جلو به بهبود آئرودینامیک کمک کرده و چراغهای هالوژن H7 و LED همراه با سیستم نور هوشمند، نگاهی متمایز به خودرو می‌بخشند.

مرسدس بنز کلاس C جدید حدود ۴ متر و ۶۸۶ میلی‌متر طول دارد که چیزی حدود ۹۵ میلی‌متر از مدل قبلی خود یعنی W204 بزرگتر و عرض آن نیز ۱ متر و ۸۱۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲ متر و ۸۴۰ میلی‌متر برآورد شده است. ظرفیت اثاثیه ای که این خودرو می‌تواند با خود حمل کند ۴۸۰ لیتراست. به لطف استفاده از مواد جدید، ساختار مدولار و استفاده گسترده از آلومینیوم، کلاس سی جدید تا ۱۰۰ کیلوگرم سبک تر از نسل پیشین خود است.

نگاهی به زیر کاپوت بیندازیم. انواع C180, C200 و C220 دیزلی با سیستم BlueTec ارائه می‌شوند. مدل C180 با موتور ۱.۶ لیتری خود ۱۵۶ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند که شتاب صفر تا صدی ۸.۲ ثانیه ای را برای آن به همراه می‌آورد. مصرف سوخت مدل پایه تنها ۵ لیتر است و در هر کیلومتر هم ۱۱۶ گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند. در مدل C200 موتور ۲.۰ لیتری قادر به تولید قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر می‌باشد. با این خودرو شتاب گیری صفر تا صد تنها ۷.۵ ثانیه طول می‌کشد و مصرف سوخت آن نیز ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده. اما به سراغ موتور دیزلی برویم. C 220 BlueTec می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار توان و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. شتاب این مدل نیز ۸.۱ ثانیه و مصرف سوخت آن ۴ لیتر می‌باشد.

از سیستم‌های جدید به کار رفته در کلاس C می توان به صفحه نمایشی دقیق که اطلاعاتی از جمله محدودیت‌های سرعت، دستورات کاوشی و پیغام‌های Distronic Plus که مخصوص اعلان فاصله خودرو با خودروهای دیگر است اشاره کرد. این کلاس دارای سیستم پارک الکترونیکی که دیگر یک استاندارد محسوب می‌شود نیز هست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.