معرفی رسمی محصولات جدید بائوجون RM-5 و RC-6 در نمایشگاه چنگدو

معرفی رسمی محصولات جدید بائوجون RM-5 و RC-6 در نمایشگاه چنگدو

درحالی‌که این روزها اروپایی‌ها درگیر نمایشگاه خودروی فرانکفورت هستند، چینی‌ها هم نمایشگاه خودروی خاص خود را دارند. این رویداد خودرویی چینی، نمایشگاه چنگدو است که از ۵ تا ۱۵ سپتامبر میزبان معرفی و نمایش جدیدترین خودروهای بازار چین است. در بین شرکت‌ها و خودروهای مختلف حاضر در این نمایشگاه، جنرال موتورز هم از طریق برند بائوجون خود دو محصول مهم بنام‌های RM-5 و RC-6 را رسماً معرفی کرده و به نمایش عمومی درآورده است. این دو خودرو در قسمت‌های زیادی مثل موتور و گیربکس، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، قابلیت‌های اتصالی و تکنولوژی‌های کمک‌راننده باهم اشتراک دارند.

RM-5 یک مینی‌ون جادار است که ۴,۷۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۶ میلی‌متر عرض و ۱,۶۴۵ میلی‌متر ارتفاع دارد. این خودرو با فاصلهٔ محوری ۲,۷۵۰ میلی‌متری خود می‌تواند حداکثر تا هفت نفر را حمل کند اما نسخه‌های پنج و شش‌نفرهٔ آن‌هم ارائه می‌شود. RM-5 که خانواده‌های جوان را هدف قرار داده است، مجموعاً در دوازده نسخهٔ مختلف با قیمتی از ۸۶,۸۰۰ یوآن (۱۲,۲۵۰ دلار) تا ۱۲۰,۸۰۰ یوآن (۱۷,۰۵۰ دلار) به بازار عرضه می‌شود.

کلاس‌بندی مدل RC-6 اما دشوارتر است زیرا این خودرو ترکیبی از شکل یک سدان فست‌بک با ارتفاع زیادی از سطح زمین به‌اندازهٔ کراس‌اوورها به نظر می‌رسد. فاصلهٔ این خودرو از سطح زمین ۱۹۸ میلی‌متر است که تقریباً هم‌اندازهٔ فاصلهٔ فولکس‌واگن تیگوآن است. RC-6 اما با ۴,۹۲۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۸۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۸۰ میلی‌متر ارتفاع، از نظر ابعاد بزرگ‌تر از RM-5 است و فاصلهٔ محوری کشیده‌تری برابر با ۲,۸۰۰ میلی‌متر دارد. این خودرو هم در شش تیپ مختلف با قیمتی از ۸۴,۸۰۰ یوآن (۱۱,۹۷۰ دلار) تا ۱۲۳,۸۰۰ یوآن (۱۷,۴۷۰ دلار) راهی بازار می‌شود.

هردوی این مدل‌ها از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر استفاده می‌کنند. انتقال نیروی این موتور هم به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما یک نمونهٔ CVT با قابلیت شبیه‌سازی هشت سرعته هم قابل سفارش است. RC-6 و RM-5 همچنین به تکتولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح دو هم مجهز شده‌اند که توسط شرکت بوش توسعه یافته است و کروز کنترل تطبیقی را هم به همراه دارد. این سیستم برای تشخیص عابران پیاده، خودروها و مسیر پیش رو از یک رادار با طول‌موج ۷۷ گیگاهرتزی به همراه یک دوربین چندمنظورهٔ وضوح‌بالا استفاده می‌کند.

از دیگر تجهیزات ایمنی این خودروها نیز می‌توان به دستیار ترافیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط، دستیار هوشمند کروز، دستیار سرعت ترافیک، هشدار علائم راهنمایی و رانندگی و دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور اشاره کرد. در بخش ویژگی‌های اتصالی هم جدیدترین محصولات بائوجون به سیستم اطاعاتی-سرگرمی جدیدی با دو صفحه‌نمایش بزرگ و قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت و همین‌طور سیستم تشخیص صدای پیشرفته مجهز شده‌اند. علاوه بر این، مالکین می‌توانند با گوشی هوشمند خود از طریق اپلیکیشن، از راه دور درهای خودرو را قفل یا باز کرده و پیشرانه را روشن کنند. این اپلیکشین همچنین امکان بررسی وضعیت خودرو مثل موقعیت مکانی آن‌را فراهم می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.