معرفی رسمی فراری ۴۸۸ Pista، قدرتمندتر و سبک‌تر

معرفی رسمی فراری ۴۸۸ Pista، قدرتمندتر و سبک‌تر

سرانجام فراری به‌طور رسمی نسخهٔ اسپرت و جذاب ۴۸۸ Pista را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌تر با نام ۴۸۸ GTO شناخته می‌شد، دنبال کنندهٔ راه مدل‌های ۳۶۰ چلنج استرادال، ۴۳۰ اسکودریا و ۴۵۸ اسپشیاله است. فراری وعده داده است که ۴۸۸ Pista بهترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و تاج پادشاهی عملکرد را از مک‌لارن ۷۲۰S خواهد گرفت. در سینهٔ این تمساح ایتالیایی نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ همان موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که حالا قدرتش به ۷۱۱ اسب بخار رسیده و آن‌را به قوی‌ترین پیشرانهٔ هشت سیلندر تاریخ فراری تبدیل کرده است. این موتور همچنین ۷۷۰ نیوتن متر هم گشتاور تولید می‌کند که حدود ۱۰ نیوتن متر بیشتر از ۴۸۸ استاندارد است.

نتیجهٔ این افزایش نیرو، ارائهٔ اعداد عملکردی بسیار هیجان‌انگیزی است به‌نحوی‌که ۴۸۸ پیستا می‌تواند ظرف تنها ۲.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت با آن فقط ۷.۶ ثانیه طول می‌کشد که دومی دقیقاً ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از مک‌لارن ۷۲۰S است. حداکثر سرعت ۴۸۸ پیستا نیز به بیش از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که وزن آن‌هم با ۹۰ کیلوگرم کاهش به ۱۲۸۰ کیلوگرم رسیده است.

فراری ادعا کرده است که از دانش بالای خود که از مسابقات قهرمان استقامت جهان فیا به دست آمده است و همین‌طور ویژگی‌های سری فراری چلنج در ۴۸۸ پیستا استفاده کرده است. به‌عنوان‌مثال، در این ماشین تغییراتی آئرودینامیکی صورت گرفته که داون‌فورس آن‌را ۲۰ درصد نسبت به ۴۸۸ استاندارد افزایش داده است. ازجمله اجزای آئرودینامیکی کلیدی ۴۸۸ پیستا می‌توان به اسپویلر بزرگ عقب، دماغهٔ الهام گرفته از خودروهای فرمول یک، ورودی‌های هوای جلوی اصلاح‌شده و دیفیوزر جسورانهٔ عقب اشاره کرد. این قطعات همچنین به ۴۸۸ پیستا ظاهری منحصربه‌فرد و شیطانی بخشیده‌اند.

در زیر بدنهٔ ۴۸۸ پیستا نیز جدیدترین و برترین تکنولوژی‌های فراری بکار رفته است. به‌عنوان‌مثال، این سوپراسپرت فوق‌العادهٔ ایتالیایی هم‌اکنون به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی مجهز شده و در کنار آن از تکنولوژی‌های دیگری چون تعلیق مگنتورلوجیکال و سیستم تقویت‌کنندهٔ پویایی فراری نیز برخوردار شده است. سیستم تقویت پویایی فراری که به‌صورت مخفف FDE نامیده می‌شود، برای اولین بار در ۴۸۸ پیستا ارائه شده و به‌طور خودکار فشار ترمز روی کالیپرها را تنظیم می‌کند. فراری ۴۸۸ پیستا رسماً و برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.