معرفی رسمی سوپراسپرت جدید فراری F8 Tributo، جانشین ۴۸۸

معرفی رسمی سوپراسپرت جدید فراری F8 Tributo، جانشین ۴۸۸

همان‌طور که وعده داده شده بود، فراری رسماً سوپراسپرت جدید خود را با نام F8 تریبوتو معرفی کرده است. این اسب سرکش جدید خودروی بسیار مهمی است چراکه جانشین مدل ۴۸۸ GTB خواهد بود. در جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط دونفرهٔ فراری از همان دستورالعملی استفاده شده که سال‌ها موفق بوده است. F8 تریبوتو از همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی سلفش استفاده می‌کند اما این پیشرانه بهبودها و ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. به لطف انجام این تغییرات، حالا این موتور ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش ۵۰ اسب بخاری و ۱۰ نیوتن متری را نسبت به ۴۸۸ نشان می‌دهد. فراری فعلاً در مورد گیربکس F8 تریبوتو اطلاعاتی منتشر نکرده اما به‌احتمال‌زیاد این سوپراسپرت جدید از همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ پیستا استفاده می‌کند.

هرچند فراری حرفی در این رابطه نزده است اما به نظر می‌رسد پیشرانهٔ F8 همان نمونهٔ مورداستفاده در ۴۸۸ پیستا باشد چراکه قدرت و گشتاور آن‌ها دقیقاً باهم یکسان است. تنها تفاوتی که در اینجا دیده می‌شود این است که حداکثر گشتاور موتور در F8 در دور ۳,۲۵۰ rpm تولید می‌شود درحالی‌که در پیستا این گشتاور در دور کمی پایین‌تر ۳,۰۰۰ rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد. درهرحال سوپراسپرت جدید فراری عملکرد فوق‌العاده دارد به‌گونه‌ای که ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. البته این اعداد کمی از شتاب صفرتاصد ۲.۸ ثانیه‌ای و صفر تا دویست ۷.۶ ثانیه‌ای پیستا بیشتر است.

این موضوع به خاطر وزن سنگین‌تر ۱۳۳۰ کیلوگرمی F8 است که ۵۰ کیلوگرم از پیستا بیشتر است. البته این سوپراسپرت جدید از سلف خود یعنی ۴۸۸ GTB هم ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و هم عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، وعده داده شده که این ماشین کنترل بهتر و راحتی بیشتری هم خواهد داشت. این موضوع تا حدی به خاطر بهبود ۱۰ درصدی کارایی آئرودینامیکی خودرو به همراه برخورداری از نسخهٔ جدیدی از سیستم تقویت‌کنندهٔ پویای فراری است. علاوه بر این، F8 به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی هم مجهز شده است درحالی‌که قطر غربیلک فرمان آن نیز به‌منظور بهبود کنترل کوچک‌تر شده است.

همانند پیستا، پکیج آئرودینامیکی F8 تریبوتو نیز از پیست آماده و چندین ویژگی از سوپراسپرت‌های مخصوص پیست فراری را قرض کرده است. از سوی دیگر، هرچند فراری این را نگفته است اما طراحی کلی F8 نشان می‌دهد که این خودروی کاملاً جدیدی نیست و بیشتر فیس‌لیفتی کامل از ۴۸۸ GTB محسوب می‌شود تا یک مدلی کاملاً جدید. البته مطمئناً ویژگی‌های جدیدی مثل کیت آئرودینامیک و چراغ‌های عقب و جلوی جدید در F8 دیده می‌شود اما در آن از همان پلت‌فرم ۴۸۸ استفاده شده است. این در حالی است که فراری می‌گوید F8 تریبوتو اساساً یک پل به زبان طراحی جدید است که این یعنی به‌طور غیرمستقیم تصدیق کرده که این طراحی کاملاً جدیدی نیست.

همانند ۴۸۸ پیستا، این سوپراسپرت جدید هم در بخش جلویی خود از ویژگی آئرودینامیکی موسوم به S-Duct برخوردار است. این قسمت که از خودروهای فرمول یک الهام گرفته است، برای F8 تریبوتو از نو طراحی شده و داون‌فورس را ۱۵ درصد نسبت به ۴۸۸ GTB افزایش داده است. چراغ‌های افقی و جمع‌وجورتر جلو نیز امکان تعبیهٔ ورودی‌های هوای جدید ترمزها در بالای آن‌ها را فراهم کرده که درنتیجه جریان هوای درون گلگیرهای جلو بهبود یافته است. در بخش عقبی خودرو نیز شیشهٔ روی پیشرانه از بادگیرهایی سود می‌برد که به‌منظور ادای احترام به مدل افسانه‌ای F40 طراحی شده‌اند.

این ویژگی علاوه بر اینکه به یکی از نمادهای فراری اشاره دارد، به خروج هوای گرم از محفظهٔ موتور بدون تأثیر بر کارایی اسپویلری که اطراف چراغ‌های عقب قرار گرفته هم کمک می‌کند. چراغ‌های عقب F8 نیز به فرم کلاسیک دوقلوی فراری بازگشته‌اند. در کابین این سوپراسپرت جدید نیز تکاملی از ۴۸۸ GTB دیده می‌شود. در اینجا همچنان همان ترکیب راننده محور حفظ شده اما فراری گفته است که تمامی عناصر داشبورد، رو دری‌ها و کنسول مرکزی به‌طور کامل از نو طراحی شده‌اند. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه کابین F8 هم می‌توان به غربیلک فرمان چندمنظورهٔ جدید، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و یک نمایشگر لمسی هفت اینچی برای سرنشین اشاره کرد. فراری F8 تریبوتو رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.