معرفی رسمی داچیا ساندرو و لوگان ۲۰۲۱، مجهزتر و پیشرفته‌تر از همیشه…

معرفی رسمی داچیا ساندرو و لوگان ۲۰۲۱، مجهزتر و پیشرفته‌تر از همیشه…

پس از پیش‌نمایشی کوتاه در اوایل ماه جاری میلادی، نسل جدید داچیا ساندرو و لوگان معرفی شد. ساندرو استپ وی نیز به منظور پر و پیمان کردن سبد محصولات داچیا وارد میدان شده است. این خودروها تقریباً کاملاً جدید هستند زیرا رومانیایی‌ها نه‌تنها از پلتفرم جدیدی استفاده کرده اما با استفاده از طراحی مدرن آن هویت ارزان‌قیمت قبلی را تا حدودی زدوده‌اند.

این سه خودرو از پلتفرم CMF بکار رفته در نسل جدید رنو کلیو سود برده‌اند و بنابراین راه دسترسی به طیف وسیعی از ویژگی‌های رفاهی و ایمنی هموار شده است. برای مثال باید به فرمان برقی و چراغ‌های جلوی LED اشاره کرد که این آخری باعث افزایش ۳۷ درصدی شعاع نوری نسبت به چراغ‌های هالوژنی نسل‌های قبلی شده است. از دیگر تجهیزات مدرن ساندرو و لوگان جدید می‌توان به دستیار ترمز اضطراری، پایش نقاط کور، دستیار پارک با حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب و حتی دستیار شروع به حرکت در سربالایی اشاره کرد.

از نظر پیشرانه‌ها قطعاً افراد زیادی با شنیدن اینکه دیگر اثری از نسخه توربودیزل نیست سورپرایز خواهند شد. با حذف پیشرانه ۱.۵ لیتری dCi، محصولات جدید داچیا فقط با پیشرانه‌های سه سیلندر عرضه خواهند شد. پیشرانه پایه از نوع ۱ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۶۵ اسب بخاری داشته و با گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند. این پیشرانه فقط برای نسخه‌های استاندارد ساندرو و لوگان در نظر گرفته شده و مدل استپ وی ساندرو با این پیشرانه در دسترس نخواهد بود.

پیشرانه بعدی از نوع ۰.۹ لیتری توربو است که قدرت ۹۰ اسبی داشته و می‌توان آن را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT همراه کرد. همچنین مدل قوی‌تر TCe با خروجی ۱۰۰ اسبی و گیربکس ۶ سرعته دستی وجود دارد. جالب اینکه قوی‌ترین پیشرانه موجود در واقع از نوع دوگانه‌سوز بوده و می‌تواند با گاز مایع نیز کار کند. باک ۵۰ لیتری گاز مایع این خودرو در جایی واقع شده که معمولاً لاستیک زاپاس قرار می‌گیرد و همراه با باک سوخت ۵۰ لیتری بنزین می‌تواند شعاع حرکتی بیش از ۱۳۰۰ کیلومتری را برای ساندرو به ارمغان بیاورد. نسخه دوگانه‌سوز پاک‌تر بوده و ۱۱ درصد دی‌اکسید کربن کمتری را تولید می‌کند.

دیگر ویژگی‌ای که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود سیستم استارت/استاپ است که برای هر سه پیشرانه در نظر گرفته شده است. گیربکس CVT هم بهبود یافته و شتاب گیری بهتری را به ارمغان می‌آورد.

طراحی نسل‌های جدید ساندرو و لوگان نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است. این موضوع مخصوصاً با مقایسه کابین مدل‌های قدیمی و نسل‌های جدید مشهود است. مدل‌های ارزان‌تر دارای سیستم مولتی‌مدیای ریموت با نام “مدیا کنترل” هستند. در این سیستم پشتیبانی قابل جدا شدن گوشی هوشمند وجود داشته درحالی‌که نسخه گران‌تر از صفحه لمسی تبلت مانند و ۸ اینچی سود می‌برد.

سیستم اطلاعات سرگرمی کامل داچیا با نام مدیا دیسپلی شناخته می‌شود و از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. سیستم بعدی هم مدیا ناو نام داشته و نه تنها دارای ناوبری است بلکه از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار می‌باشد. بسته به نوع سیستم اطلاعات سرگرمی انتخابی، خودروهای داچیا با دو، چهار یا شش بلندگو عرضه می‌شوند. همچنین صفحه دیجیتال ۳.۵ اینچی در پشت آمپرها وجود دارد. این خودروها به‌صورت استاندارد از ارتباط بلوتوث و USB نیز سود می‌برند.

با اینکه نسل‌های جدید ساندرو و لوگان همچنان خودروهای ارزان‌قیمتی خواهند بود اما داچیا ویژگی‌های زیادی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. از جمله تجهیزات استاندارد یا سفارشی آن‌ها می‌توان به ورود بدون کلید، صندلی‌های جلوی گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع خودکار، دوربین دنده‌عقب، ترمز پارک الکتریکی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار و…

همچنین ساندروی جدید با سانروف شیشه‌ای برقی نیز در دسترس خواهد بود که این برای اولین بار در محصولی از داچیا دیده می‌شود.

ساندرو محفظه بار ۳۲۸ لیتری داشته درحالی‌که فضای بار لوگان سدان به ۵۲۸ لیتر می‌رسد. برای انعطاف بیشتر هم کف محفظه بار قابل تنظیم در ارتفاع بوده و ۲۱ لیتر فضای بیشتر را نیز در اختیار می‌گذارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ساندرو استپ وی ارتفاع ۱۷۴ میلی‌متری از سطح زمین داشته که ۴۱ میلی‌متر بیشتر از نسخه استاندارد می‌باشد. این خودرو از پوشش‌های پلاستیکی در بدنه و ریل‌های سقف استفاده کرده است. رینگ‌های ۱۶ اینچی این خودرو شاید از نوع آلیاژی به نظر برسند اما در واقع از نوع فولادی هستند.

لوگان جدید ۳.۶ سانتی‌متر طویل‌تر از قبل می‌باشد. این خودرو دارای سازمان دهنده صندوق‌عقب است که فضای بار را به چهار بخش با ابعاد گوناگون جدا می‌کند. خود صندوق نیز دسترسی بهتری نسبت به قبل داشته و ارتفاع بارگیری خودرو ۱۹ میلی‌متر کاهش یافته است.

بهبودهایی هم در زیر پوست این خودروها صورت گرفته است. استفاده از پلتفرم CMF به داچیا این امکان را داده تا استحکام و مقاومت بدنه را افزایش دهد. هم‌اکنون حسگرهای فشار در درب‌ها قرار گرفته که در زمان تصادف باعث عمل کردن کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای می‌شوند. دستگیره درب‌ها نیز پیکربندی مدرن‌تری دارند.

داچیا قول داده این محصولات جدید بازهم بهترین قیمت‌گذاری را در کلاس خودروهای B داشته باشند. نسل‌های جدید ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان در ماه‌های آینده وارد بازار خواهند شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.