معرفی رسمی بی ام و i3 جدید، نسخه برقی سری ۳

معرفی رسمی بی ام و i3 جدید، نسخه برقی سری ۳

بی‌ام‌و رسماً از i3 جدید پرده‌برداری کرده است. این خودرو یک سدان تمام الکتریکی است که بر اساس نسخه کشیده سری ۳ و صرفاً برای عرضه در بازار چین ساخته شده است. این خودرو که طبق نیازهای خریداران چینی طراحی شده است، در همین کشور به تولید می‌رسد. i3 نه‌تنها خانواده محصولات الکتریکی بی‌ام‌و را گسترش می‌دهد بلکه به فیس‌لیفت آینده سری ۳ هم اشاره دارد. البته بی‌ام‌و این خودرو را با نام i3 eDrive35L معرفی کرده تا از هاچ‌بک الکتریکی i3 متمایز شود.

i3 در جلو از چراغ‌های جدیدی بهره می‌برد که به‌احتمال‌زیاد آن‌ها را در فیس‌لیفت سری ۳ هم خواهیم دید. همچنین جلوپنجره خودرو هم مسدود شده که ماهیت الکتریکی آن را نشان می‌دهد. سپر جلوی بازطراحی شده با ورودی‌های هوای متفاوت، رکاب‌های جدید مشابه i4، رینگ‌های آئرودینامیک و سپر جدید عقب با دیفیوزر یکپارچه هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری i3 هستند. مهم‌ترین ویژگی در داخل خودرو اما نمایشگر بزرگ خمیده در بالای داشبورد برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که مطمئناً این ویژگی را هم در سری ۳ آینده خواهیم دید.

فاصلهٔ محوری i3 برابر با ۲,۹۶۶ میلی‌متر است که ۱۱۵ میلی‌متر از سری ۳ معمولی و ۵ میلی‌متر از سری ۳ کشیده (مخصوص چین) بیشتر است. طول این خودرو نیز به دلیل بازطراحی سپرها به ۴,۸۷۲ میلی‌متر رسیده که ۴۳ میلی‌متر از سری ۳ کشیده بیشتر است. بااین‌حال، به خاطر وجود باطری‌ها، حجم صندوق بار i3 به ۴۱۰ لیتر رسیده که کاهشی ۷۰ لیتری را نسبت به همتای درون‌سوز نشان می‌دهد.

این سدان الکتریکی به نسل پنجم قوای محرکه eDrive بی‌ام‌و مجهز شده که قبلاً در مدل‌های iX3، i4 و iX استفاده شده بود. در اینجا، شاهد یک موتور الکتریکی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که در عقب نصب شده است و خودرو را ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این موتور توسط یک پکیج باطری ۷۰.۳ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که برد ۵۲۶ کیلومتری را فراهم می‌کند. مصرف انرژی خودرو هم ۱۴.۳ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

به گفتهٔ بی‌ام‌و، این باطری‌ها را می‌توان با شارژرهایی از ۱۱ کیلوواتی AC تا ۹۵ کیلوواتی DC شارژ کرد. با شارژرهای سریع، ظرف تنها ۳۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها شارژ می‌شود و با ۱۰ دقیقه شارژ ۹۷ کیلومتر به برد خودرو اضافه خواهد شد. سیستم تعلیق i3 توسط بخش تحقیق و توسعهٔ جوینت ونچر بی‌ام‌و برلیانس به‌طور محلی برای شرایط جاده‌های چین تنظیم شده است. این سدان الکتریکی توسط همین جوینت ونچر در چین تولید می‌شود. بی‌ام‌و i3 eDrive35L از می ۲۰۲۲ (اردیبهشت) در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا قابل خریداری خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.