معرفی تویوتا هایلندر مدل ۲۰۲۳ برای بازار اروپا با پیشرانه چهار سیلندر جدید

معرفی تویوتا هایلندر مدل ۲۰۲۳ برای بازار اروپا با پیشرانه چهار سیلندر جدید

در اواسط سال ۲۰۲۰ تویوتا بزرگ‌ترین کراس‌اوور خود یعنی هایلندر را برای بازار اروپا معرفی کرد. حال این شرکت ژاپنی هایلندر را برای مدل ۲۰۲۳ جهت عرضه در قارهٔ سبز با پیشرانه، تکنولوژی‌ها و آپشن‌های سفارشی جدید معرفی کرده است. مثل هایلندر مدل ۲۰۲۳ در بازار آمریکا، این نسخهٔ اروپایی هم به همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدیدی مجهز شده که جایگزین موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی قدیمی می‌شود. این موتور ۲۶۹ اسب بخار قدرت دارد که ۴ واحد از نسخهٔ آمریکایی بیشتر است درحالی‌که گشتاور آن‌هم باید حدود ۴۲۰ نیوتن متر باشد.

هرچند این اعداد نسبت به موتور V6 کمی کاهش را نشان می‌دهند اما تویوتا وعدهٔ شتاب و تحویل گشتاور بالایی را داده است. این پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری جدید اما فقط در اروپای شرقی ارائه می‌شود و در بخش غربی این قاره کراس‌اوور پرچم‌دار تویوتا فقط با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری هیبریدی قابل خریداری خواهد بود. سیستم هیبریدی این نسخه از موتورهای الکتریکی در جلو و عقب تشکیل شده که مجموع قدرت را به ۲۴۸ اسب بخار و تولید دی‌اکسید کربن را به ۱۴۶ گرم در هر کیلومتر می‌رساند.

گذشته از پیشرانه، ارائهٔ یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم هایلندر مدل ۲۰۲۳ برای بازار اروپا است. همچنین این نمایشگر جدید حالا با قابلیت‌های بیشتری مثل ناوبری با داده‌های لحظه‌ای، به‌روزرسانی از راه دور نرم‌افزار، نقشه‌برداری شهری سه‌بعدی، نمایش اطلاعات دوربین‌های کنترل سرعت و… همراه است. برای مدل ۲۰۲۳ همچنین صفحه آمپر دیجیتالی جدیدی هم ارائه شده است. این صفحه آمپر جدید نمایی سه‌بعدی دارد و در چهار طرح مختلف قابل تنظیم است.

تمام نسخه‌های هایلندر مدل ۲۰۲۳ در اروپا به‌صورت استاندارد با پد شارژر بی‌سیم، اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتوی کابلی ارائه می‌شوند. هم‌اکنون امکان سفارش تویوتا هایلندر مدل ۲۰۲۳ در اروپا وجود دارد و انتظار می‌رود تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران در سه‌ماههٔ چهارم سال جاری آغاز شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.