معرفی بی ام و R1250 RS مدل ۲۰۲۳؛ اسپرت تورر جذاب و قدرتمند آلمانی

معرفی بی ام و R1250 RS مدل ۲۰۲۳؛ اسپرت تورر جذاب و قدرتمند آلمانی

جدیدترین موتورسیکلت بی‌ام‌و موتوراد، محصولی عالی با دونوع کاربری اسپرت و خیابانی است. مدل ۲۰۲۳ از R1250 RS انبوهی امکانات مدرن با توانایی فنی بسیار خوب ارائه می‌کند.

حرف R در انتهای نام‌ تجاری موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و، نشانه‌ی طراحی مناسب برای رانندگی جاده‌ای (Road) است. به همین دلیل، مدل‌هایی مثل S1000 RR و M1000RR در کلاس مسابقه‌ای -جاده‌ای (Road Racing) تولید می‌شوند. تنها محصول بی‌ام‌و موتوراد با کد RS در انتهای نام تجاری، R1250 RS است که ترکیبی از کاربری‌های اسپرت و جاده‌ای (Road Sport)  را نشان می‌دهد. حرف ابتدای اسم، شامل R و G و S  و F به‌ترتیب آرایش سیلندرها به شکل ۲ سیلندر بوکسر، ۲ سیلندر موازی، چهار سیلندر و تک سیلندر هستند.

از توضیحات بالا می‌توان فهمید که R1250 RS دارای پیشرانه‌ی دو سیلندر بوکسر است و در کلاس اسپرت جاده‌ای (RS) تولید می‌شود. مدل ۲۰۲۳ مشابه قبل، پیشرانه‌ی ۱,۲۵۴ سی‌سی با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر دارد. بیشترین قدرت و گشتاور به‌ترتیب در ۷۷۵۰ و ۶۲۵۰ دور بردقیقه ارائه می‌شود.  وزن R1250 RS با  ظرفیت کامل روغن و بنزین، ۲۴۳ کیلوگرم است.

هنوز اطلاعات دقیق از عملکرد فنی R1250 RS مدل ۲۰۲۳ مشخص نیست اما قطعا برتری‌هایی نسبت به نسل قبل با تجهیزات رونمایی شده در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت. نسخه‌ی فعلی در زمان ۲/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت محدودشده به ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد.

مهم‌ترین تفاوت مدل ۲۰۲۳ نسبت به قبل، مرتبط با تجهیزات الکترونیک مدرن و بهبود کیفیت رانندگی است. مثلا کنترل لغزش دینامیک (DTC)، نقش مهمی در تعادل موتورسیکلت برای مسیرهای لغزنده دارد و ایمنی سرنشینان را بالا می‌برد. این تجهیزات برای R1250 RS آپشن استاندارد است اما برای بعضی دیگر موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و، ۳۱۷۵ دلار هزینه‌ی نصب دارد.

سیستم مدیریت ترمز دینامیک (DBC) با فناوری ABS Pro بی‌ام‌و برای R1250 RS ارائه می‌شوند. خریدار می‌تواند ترمزهای حرفه‌ای ساخت برمبو نیز برای کالیپرها سفارش دهد. همچنین پکیج آپشن‌های Riding Modes Pro به موتورسوار این امکان را می‌دهد تا عملکرد موتورسیکلت در شتاب‌گیری و ترمزگیری را برای شرایط مختلف، تغییر دهد.

حالت رانندگی اقتصادی (ECO)  برای R1250 RS بازبینی شده است تا میانگین مصرف سوخت را کاهش دهد. این سیستم با مدیریت انژکتور، سوپاپ‌ها و گشتاور خروجی پیشرانه، میانگین مصرف سوخت را به ۳ لیتر در صد کیلومتر می‌رساند.

آستانه قیمت R1250 RS برای بازار جهانی، ۱۵۷۰۰ دلار تعیین شده است. این موتورسیکلت با نمایشگر TFT تمام رنگی و امکاناتی که در بالا ذکر شد، یکی از کامل‌ترین محصولات بی‌ام‌و محسوب می‌شود اما انبوهی از آپشن‌های سفارشی، مثل گرم‌کن برای زین و فرمان، اگزوز آکراپوویچ، تایرهای سفارشی و رینگ آلومینیوم تا ۵ هزار دلار به هزینه خرید اضافه می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.