معرفی بوگاتی شیرون پور اسپرت، مهربان‌تر با پیست‌ها و پیچ‌ها!

معرفی بوگاتی شیرون پور اسپرت، مهربان‌تر با پیست‌ها و پیچ‌ها!

هرچند بوگاتی در سبد محصولات خود فقط یک مدل دارد اما از همین یک محصول نسخه‌های مختلفی ساخته شده و حالا به لیست طولانی نسخه‌های ویژهٔ شیرون، یک نسخهٔ دیگر هم اضافه شده است که پور اسپرت (Pur Sport) نام دارد. مهندسین بوگاتی در این نسخه با ارتقاء آئرودینامیک و تعلیق، کاهش وزن و بهبود دسترسی به قدرت عظیم پیشرانه، هندلینگ شیرون را بهبود بخشیده و موجب شده‌اند تا این هایپرکار در پیست‌ها و جاده‌های پرپیچ‌وخم رانندگی لذت‌بخش‌تری داشته باشد.

طبق معمول، در سینهٔ شیرون پور اسپرت همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار دارد که مثل قبل ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال ردلاین این موتور نسبت به شیرون معمولی ۲۰۰ rpm افزایش یافته و حالا به ۶۹۰۰ rpm رسیده است. این کار به دلیل هماهنگی پیشرانه با گیربکس اتوماتیک صورت گرفته که حالا از نو تنظیم شده است. یکی از تغییراتی که در گیربکس شیرون صورت گرفته نزدیک‌تر شدن ۱۵ درصدی ضرایب دنده‌ها است که در تحویل قدرت و پاسخ پیشرانه تأثیر مثبتی دارد.

تغییرات سیستم تعلیق شیرون پور اسپرت نیز شامل ۶۵ درصد سفت‌تر شدن کمک‌فنرهای جلو، ۳۳ درصد سفت‌تر شدن کمک‌فنرهای عقب و استفاده از دامپرهای تطبیقی پرفورمنس محور می‌شود. این شیرون جدید همچنین روی رینگ‌های آئرودینامیکی سبک‌تری قرار گرفته است که ۱۶ کیلوگرم وزن کمتری دارند و برای بهبود آئرودینامیک و تهویهٔ ترمزها طراحی شده‌اند. این لاستیک‌ها با لاستیک‌های ویژهٔ بوگاتی اسپرت کاپ ۲ با سایز ۲۸۵ در جلو و ۳۵۵ در عقب پوشیده شده‌اند که توسط میشلن توسعه یافته‌اند.

در بخش ترمزهای شیرون، بوگاتی از لنت‌های تیتانیومی جدید و دیسک‌های جدید استفاده کرده که در کنار رینگ‌های سبک‌تر، موجب کاهش ۱۹ کیلوگرمی وزن شیرون پور اسپرت نسبت به نسخهٔ معمولی شده است. از این موارد که بگذریم، در ظاهر این هایپرکار نیز تغییراتی ایجاد شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به بهینه‌سازی آئرودینامیکی دماغه با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، جلوپنجرهٔ نعل اسبی بزرگ‌تر و اسپلیتر جدید اشاره کرد که همهٔ آن‌ها از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

در بخش عقبی شیرون پور اسپرت هم شاهد تغییراتی هستیم که مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به یک بال عریض ۱.۹ متری است که گفته شده مقادیر زیادی داون‌فورس تولید می‌کند. علاوه بر این، سر اگزوزهای تیتانیومی جدیدی هم با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی برای این خودرو ساخته شده است که به گفتهٔ بوگاتی، بسیار سبک‌وزن بوده و در برابر حرارت شدید بسیار مقاوم هستند. بوگاتی از نیمهٔ دوم سال جاری تنها ۱۶ دستگاه از شیرون پور اسپرت تولید خواهد کرد که هرکدام ۳.۲ میلیون دلار قیمت دارند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.