معرفی بازی Tricky Castle؛ نجات پرنسس، این بار بدون ماریو

معرفی بازی Tricky Castle؛ نجات پرنسس، این بار بدون ماریو

That Level Again یکی از بهترین پلتفرمرهای روی موبایل است، چون برای حلِ پازل‌هایش سعی می‌کرد مخاطب را از چارچوب فکری که یک مرحله به وجود می‌آورد دور کند و باعث شود او متفاوت‌تر محیط و المان‌هایش را ببیند.

در واقع کاری که That Level Again انجام داد، این بود که همه نکات لازم برای حلِ یک معما را روی دوش اجزای محیط نمی‌گذاشت و بخشی از این نکات را در قالب یک راهنمایی نوشتاری به بازیکن می‌داد.

هر مرحله یک نوشته وسط صفحه ظاهر می‌شد و بازیکن هم با توجه به آن باید معماها را پیش می‌برد. مثلا در یکی از مرحله‌های بازی لازم بود نورِ خود گوشی را زیاد می‌کردید و شاید بدون آن نوشته راهنما، نمی‌شد اصلا چنین معمایی را به تصویر کشید.

That Level Again پر بود از این معماها و Tricky Castle را می‌شود ادامه معنوی همین بازی نامید. بازی آن جذابیت اولیه ایده That Level Again را ندارد اما معماها آن‌قدر هوشمندانه طراحی شده‌اند که بعد از حل‌شان حس خوبی که انتظار می‌رود را به دست بیاورید.

بازی داستانِ آشنای گیر افتادن پرنسسی در چنگال یک موجود شرور را روایت می‌کند و بازیکن هم که نقش شوالیه را دارد، باید با عبور از یک قلعه پر از تله خودش را به پرنسس برساند.

بخش‌های مختلف این قلعه، حکم مرحله‌های بازی دارند و تا الان که این مطلب دارد نوشته می‌شود، سازنده بیش از ۱۲۰ مرحله برای Tricky Castle طراحی کرده است و البته با توجه به استقبال بازیکن‌ها احتمالا تعداد این مرحله‌ها افزایش هم پیدا خواهد کرد.

فقط یک نکته‌ای که هنگام تجربه بازی باید به یاد داشته باشید، تعداد تبلیغاتش است. بازی تنها به درآمدزایی از راهنمای بیشتر بسنده نکرده و اگر اینترنت را روشن بگذارید، هر از گاهی احتمالا تبلیغ خواهید دید.

حتی در یکی از مرحله‌ها سازنده با این قضیه و کلا تبلیغات درون بازی‌ها شوخی کرده است. بنابراین اگر خواستید Tricky Castle را تجربه کنید که پیشنهاد می‌کنم این کار را انجام بدهید هر از گاهی اینترنت را خاموش کنید تا با دغدغه کمتر جواب‌ معماها را به دست بیاورید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.