در دهه ۹۰ میلادی و بعد از اینکه دووم (DOOM) دنیای بازیهای ویدیویی را تغییر داد (مقاله پنج و نیم سوار آخرالزمان؛ چگونه DOOM دروازه های جهنم را به لرزه درآورد را از دست ندهید) اکشنهای خالص تبدیل به ترند جدید صنعت شدند. عناوینی که در آنها یک شخصیت اصلی کله شق به دل دشمنان میزد و با اسلحههای مختلف سلاخیشان میکرد.
در واقع داستان تنها بهانهای برای راهاندازی یک حمام خونین بهحساب میآید و چیزی که سازنده در نظر داشت، ارائه تجربهای سرگرمکننده با کاراکترهایی تا دندان مسلح، تجهیزات متنوع و البته نمایش بالاترین کیفیت بصری در آن زمان بود. Tesla Vs Lovecraft ادای دینی به همین اکشنهای خالص است.
بازی اگرچه خلاصه داستان عجیبی دارد ولی توسعهدهنده تلاش زیادی برای گسترش قصهاش نکرده و تمام انرژیاش را گذاشته تا دنیایی که بهتصویر کشیده، با مبارزات پرهرج و مرجش جذاب جلوه کند. نتیجه شاید برای علاقهمندان به بازیهای قصهمحور آنقدرها خوشایند نباشد ولی برای کسانی که یک دل سیر کشت و کشتار موجوداتی شیطانی با انواع و اقسام اسلحهها را میخواهند، بینظیر است.
Tesla Vs Lovecraft داستان تقابل نیکولا تسلا و نویسنده آمریکایی ژانر وحشت لاوکرفت را روایت میکند. تسلا در آستانه بزرگترین اختراع دوران فعالیتش قرار دارد که لاوکرفت با ظهور شیاطین جلوی او را میگیرد و سرانجام این کینهتوزی لاوکرفت، احاطه شدن دنیا توسط اهریمن است. تسلا هم که میبینید دنیا به پایان خودش نزدیک میشود، با اختراعاتش سعی میکند روبهرو آنها بایستد.
تمام بازی پیرامون همین رویایی تسلا و شیاطین میچرخد. هر مرحله تعداد خیلی زیاد دشمن از نقطه به نقطه محیط ظاهر شده و به تسلا حمله میکنند. روندی که اگرچه در نگاه اول ممکن است خستهکننده بهنظر برسد ولی Tesla Vs Lovecraft با کمک گرفتن از تمام پتانسیلهای دنیایش برای افزایش هیجان گیمپلی و مبارزات، توانسته هر چیزی باشد به غیر از اثری خستهکننده و حوصله سر بر.
در Tesla Vs Lovecraft مرحلهها بهگونهای طراحی شدهاند که با وجود هجوم ۴۰-۵۰ نفری دشمنان هم جا برای مانوور شخصیت اصلی هست و هم با یک اشتباه احتمال دارد در دامشان قرار بگیرید، جدا از حضور اسلحههای گوناگون با کشتن شیاطین میتوانید تسلا را ارتقا داده و قدرتهای جدیدی برای او به دست بیاورید و همچنین در جای جای نقشه آیتمهایی حضور دارند که کمکتان میکنند.
Tesla Vs Lovecraft همان چیزی است که اکشنهای بدون داستان باید باشند؛ بازی بهلطف حضور دشمنان گوناگون خیلی کم از ریتم میافتد و با داشتن تجهیزات جنگی مختلفش توانسته تنوع را در مبارزات بهوجود بیاورد. هرچهقدر هم که بیشتر پیش میروید بازی با تغییرات در سه بخش مهمش (طراحی مراحل، تجهیزات درون محیط و دشمنان) همچنان مخاطب را سرگرم نگه میدارد.
البته بازی گاهیاوقات در رسیدن به این تنوع ناموفق عمل میکند ولی این لحظهها در برابر هیجانی که هنگام نبردها میبینید، اصلا به چشم نمیآیند؛ Tesla Vs Lovecraft اکشن خالصی است که تجربه نکردنش توسط طرفداران عناوین پرزد و خورد اکشن، اشتباه بزرگی بهشمار میرود.