معرفی بازی Push Maze Puzzle؛ به یاد دوران سگا

معرفی بازی Push Maze Puzzle؛ به یاد دوران سگا

هرچند Sega Forever یک تنه علاقه‌مندان نوستالژی گوشی را راضی نگه داشته اما در کنار بازی‌های این سرویس گاهی اوقات عناوینی منتشر می‌شوند که با وجود ظاهر مدرن‌تر خود یادآور گذشته هستند؛ Contra Return که خاطرات کنتراهای قدیمی را زنده کرد، Escape که بازسازی قسمت اول شاهزاده پارسی بود و حالا Push Maze Puzzle که در تک تک لحظاتش می‌شود ردپای Shove! it را دید.

Shove! it را شاید خیلی‌ها به اسم نشناسند ولی بازی یکی از معروف‌ترین‌ بازی‌های سگا جنسیس بود که در آن بازیکن باید جعبه‌ها را به نقطه‌های مشخص شده می‌رساند. البته با این چالش که به‌خاطر محدودیت‌های فضا، هر حرکتی نمی‌توانستید انجام داده و مجبور بودید با برنامه جعبه‌ها را هل بدهید.

Push Maze Puzzle نه تنها از دیدگاه گیم‌پلی Shove! it را به عنوان منبع الهام خود هدف قرار داده، بلکه بازی از لحاظ طراحی مرحله‌ها و گرافیک نیز کاملا شبیه به این بازی معروف سگا جنسیس است. انگار توسعه‌دهنده Shove! it را برداشته، رنگی روی آن کشیده و با اسمی جدید روانه بازار گوشی‌های هوشمند کرده است.

در اینگونه موقعیت‌ها معمولا این وجه تشابه زیاد یک نکته منفی به‌حساب می‌آید ولی قضیه Shove! it کمی فرق می‌کند. بازی کپی آنچنان با کیفیتی روی گوشی ندارد و Push Maze Puzzle می‌تواند این وظیفه را به عهده بگیرد. Push Maze Puzzle نمی‌خواهد متفاوت باشد و با توجه به خروجی نهایی، سازنده تصمیم درستی گرفته است.

البته Push Maze Puzzle با چند ویژگی جدید سعی کرده تجربه‌ای کاربرپسندتر را ارائه بدهد. یکی از آن‌ها قابلیت بازگشت به عقب است. جدا از اینکه در هر نقطه می‌توانید مرحله را ری‌استارت کنید، قابلیت این را دارید تا یک‌به‌یک حرکت‌ها را به عقب ببرید. بنابراین دیگر نیازی نیست از ابتدا دوباره همه کارها را انجام دهید.

اما ویژگی دوم به حضور آیتم‌های کمکی برمی‌گردد. اگر در مرحله‌ای با چالش مواجه شدید، می‌توانید از میان سه آیتم مختلف که هر کدام کارایی مختلفی دارند یکی را انتخاب کرده و با آن مسیر موفقیت خود را هموارتر کنید. در نهایت هم آخرین ویژگی مربوط به بخش آنلاین و رقابتی بازی است.

جدا از مرحله‌های آفلاین، Push Maze Puzzle دارای بخش آنلاین است و در آن دو بازیکن با یکدیگر مسابقه می‌دهند؛ در زمان مشخص شده هر کسی که بتواند جعبه‌های بیشتری را به نقاط ضربدری برساند، برنده می‌شود. متاسفانه بازی در این بخش برای آی‌پی‌های ایرانی فیلتر بوده و تجربه آن بدون فیلترشکن غیرممکن است.

Push Maze Puzzle یک کپی پر زرق و برق‌تر از Shove! it به‌حساب می‌آید. چه برای کسانی که به دنبال یک پازل سبک برای گوشی هستند و چه بازیکن‌هایی که می‌خواهند خاطرات‌شان را زنده کنند، بازی می‌تواند سرگرم‌کننده ظاهر شود. بنابراین اگر جزو این دو دسته هستید، پیشنهاد می‌کنیم ساخته جدید استودیوی mobirix را از دست ندهید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.