در دورانی به سر میبریم که دیگر خیلی کم پیش میآید بین بازیهای موبایل تجربه جدیدی پیدا کرد و Peak's Edge به عنوان یکی از الماسهای گمشده ۲۰۲۰ توانسته یکی از همین تجربههای جدید باشد.
کنی سان (Kenny Sun) که سابقه ساخت چندین بازی معروف گوشی را دارد، در Peak's Edge فرمول Yankai's Peak را گسترش داده و بالاخره روگ لایک را متفاوتتر از چیزی که در Arhcero دیدیم به تصویر کشیده است.
بعد از عرضه Archero و موفقیتی که به دست آورد، روگ لایکهای زیادی با الهام از همین بازی وارد بازار شدند؛ مرحلههای یک طرفه، نمایی از بالا و پر از آیتمهای مختلف که با آن میشد قدرتِ شخصیت اصلی را افزایش داد.
Peak's Edge در هیاهوی این موجی که راه افتاده، مسیر متفاوتی را پیش گرفته و این متفاوت بودن در کنار حضور عناصر سرگرمکننده باعث شده تا با یکی از جذابترینهای امسال طرف باشیم.
در Peak’s Edge کنترل یک هرم به بازیکن داده میشود و ویژگی که بازی را منحصر به فرد کرده، چگونگی حرکتِ هرم و قدرتهایی است که به دست میآورید.
همانطور که عکسها نشان میدهند، محیط از مثلثهایی تشکیل شده و این هرم در واقع روی همین مثلثها حرکت میکند. بسته به فضای اطراف هرم، به هر طرفی که سوایپ کنید هرم به همان جهت حرکت میکند.
وظیفه بازیکن هم این است که هرم را به نقطه مشخص شده برساند. حالا بخش چالش برانگیز داستان کجاست؟ دشمنان هرمی شکل. بعد از هر حرکتی که انجام دادید نوبت به دشمنان میرسد.
وقتی که نزدیک هرم دشمن قرار میگیرید، اگر نوبت شما باشد میتوانید او را بزنید ولی اگر نوبتتان نرسیده و به خاطر حرکت اشتباه کنارش قرار گرفته باشید هوش مصنوعی ضربهای به هرمتان میزند.
تا وقتی که ببازید این روند طی میشود و بنابراین باید به گونهای در محیط جابهجا شوید تا در تله قرار نگیرید. در این میان بازی با قدرتهایی سعی کرده به این ماجراجویی هرمی جذابیت ببخشد.
جدا از حضور آیتمهای درون محیط که میشود آنها را گرفت و البته بعد از استفاده از بین میروند، بعد از چند مرحله بازی قدرتهایی به بازیکن میدهد که پیشروی را آسانتر میکنند.
در نهایت باید گفت Peak’s Edge با ایدههای جدیدش، یکی دیگر از آن بازیهای موبایلی است که باید بیشتر از اینها تحویل گرفته میشدند. اگر خواهان تجربهای متفاوت در بازار شلوغِ کلیشههای موبایل میگردید، Peak’s Edge گزینه خوبی به حساب میآید.