معرفی بازی Crying Suns؛ جنگی برای نجات ستارگان

معرفی بازی Crying Suns؛ جنگی برای نجات ستارگان

وقتی صحبت از گشت و گذار در کهکشان باشد معروف‌ترین بازی موبایل قطعا Faster Than Light است و بازی‌های کمی می‌توانند در کیفیت ساخت و محتوا با آن رقابت کنند اما بازی Crying Suns عنوانی نه چندان معروف است که می‌تواند هم‌رده‌ی FTL باشد. ممکن است گاهی احساس کنید که بازی Crying Suns شباهت زیادی با FTL  دارد که کاملا درست است اما در نهایت به نظر شخصی شما مربوط است که این را نکته‌ی مثبتی به حساب بیاورید یا منفی.

بازی Crying Suns در سبک روگ‌لایت (roguelite ) طراحی شده که با تاثیر گرفتن از سبک روگ‌لایک‌ (roguelike) به وجود آمد. بازی‌های سبک روگ لایک معمولا بازیکن را با دست خالی وارد اولین مرحله می‌کنند اما در عوض دشمنی سر راه بازیکن نیست یا حداقل با مرحله‌ای آسان روبرو است که اجازه می‌دهد بازیکن تجهیزات جمع کند و با دست پر به مرحله‌ی بعدی برود اما در Crying Suns شما از همان مرحله‌ی اول با چالش روبرو می‌شوید. شروع اولین مرحله چندان هم آسان نیست ولی روند نسبتا آهسته‌ی پیش رفتن بازی تعادل را حفظ می‌کند تا به خوبی با بازی آشنا شوید و به گیم‌پلی هم عادت کنید.

با شروع بازی متوجه می‌شویم که پا به دنیایی رو به سقوط گذاشته‌ایم که جایی برای انسان‌ها ندارد و ما به عنوان یک کلون از فرمانده Ellys Idaho باید علت سقوط امپراطوری را کشف کنیم اما نه به تنهایی؛ در کشتی فضایی کاراکترهای دیگری هم هستند که به کمک ما خواهند آمد. وظیفه‌ی بازیکن این است که با منابع محدودی که در دسترس دارد زنده بماند، بجنگد و کشتی فضایی را در برابر دشمنان خطرناکی که در کهکشان بی انتها منتظر هستند حفظ کند البته قرار نیست تمام مدت فقط جنگ بین کشتی‌های فضایی را مدیریت کنیم و جمع‌آوری منابع، فرستادن سربازها به اطراف برای گسترش سرزمین و ارتقای راه‌های ارتباطی هم مهم هستند.

گیم‌پلی با بخش داستانی ارتباط نزدیکی دارد و می‌توان گفت همین نقطه‌ی قوت بازی است. بتل‌ها یا همان مبارزات با زمان واقعی جلو می‌روند بنابراین می‌توانید زمان را متوقف کنید و با فکر هر حرکت را انجام بدهید. بازی در زمینی اتفاق می‌افتد که از خانه‌های هشت‌ضلعی تشکیل شده که هر کدام به عنوان یک واحد مجزا هستند و برای هر یک باید استراتژی به خصوصی به کار ببرید. در زمان رویارویی کشتی‌ها باید اول موشک‌هایی که از طرف کشتی مقابل فرستاده می‌شوند را منهدم کنید و بعد به انتخاب خودتان به یکی از سه بخش بدنه‌ی کشتی، خدمه یا سلاح‌ها حمله ‌کنید تا وقتی که مبارزه تمام شود.

گیم‌پلی به فصل‌هایی تقسیم شده که باید به ترتیب آن ها جلو بروید و با به پایان رسیدن هر فصل و آغاز فصل جدید، دوباره میزان سختی از کم به زیاد تغییر می‌کند. با توجه به سبک بازی که از روگ‌لایک تاثیر گرفته است همان میزان سختی مورد انتظار را تجربه می‌کنیم اما طراحی هوشمندانه گیم‌پلی به این شکل، باعث می‌شود بازی بیش از حد پیچیده نشود و البته چندان احساس خوبی هم ندارد که دوباره باید از صفر شروع کرد.

تجربه‌ی بازی‌هایی با این سبک و سیاق معمولا در کامپیوترهای شخصی و با موس و کیبورد گره خورده اما بازی Crying Suns توانسته این سبک را به خوبی در موبایل و بر روی صفحات لمسی هم اجرا کند، به طوری که مجموع کنترل روان و طراحی بصری بازی حتی از تجربه‌ی بازی با موس و کیبورد هم قدمی جلوتر است. بازی آفلاین است و نیاز به اینترنت ندارد اما برای دنیال کردن بخش داستانی به دانش متوسط زبان انگلیسی نیاز دارید.

در کل بازی Crying Suns عملکرد راضی‌کننده‌ای داشته و با ارائه‌ی یک ترکیب تقریبا کامل تا به حال توانسته طرفداران استراتژی، بقا و ماجراجویی را راضی نگه دارد و اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، تجربه‌ی جذابی در Crying Suns خواهید داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.