معرفی اسکوتر الکتریکی ب‌ام‌و CE 04

معرفی اسکوتر الکتریکی ب‌ام‌و CE 04

جدیدترین محصول الکتریکی ب‌ام‌و یک خودرو نیست بلکه اسکوتری الکتریکی با طراحی آینده‌نگرانه و شعاع حرکتی ۱۲۹ کیلومتری است. این اسکوتر جدید CE 04 نام دارد.

نیروبخش این وسیله حمل‌ونقل پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت ۴۲ اسب بخار است که بین باتری ۸.۹ کیلووات ساعتی و چرخ عقب نصب شده و باعث ایجاد حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود بنابراین این اسکوتر مناسب تردد در بزرگراه‌ها نیز هست. البته CE 04 وسیله‌ای عالی برای مسافت‌های کوتاه روزانه بوده و شارژ کامل آن در عرض ۴ ساعت صورت می‌گیرد. البته با استفاده از شارژر سطح ۲ این زمان به ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش خواهد یافت و اگر بخواهید شارژ باتری از ۲۰ به ۸۰ درصد برسد به ۴۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

این اسکوتر همانند خودروهای الکتریکی از ترمز احیا شونده سود می‌برد که زمان رها کردن گاز فعال شده و به‌صورت خودکار تصمیم می‌گیرد که گشتاور درگ به چرخ جلو و عقب اعمال شود تا وضعیت اسکوتر پایدار باشد. از آنجایی که پیشرانه‌های الکتریکی می‌توانند معکوس نیز کار کنند بنابراین این اسکوتر با سرعت بسیار پایین می‌تواند دنده‌عقب نیز برود که مانور پذیری CE 04 را آسان‌تر می‌کند.

اسکوتر یاد شده علاوه بر ترمزهای احیا شده از دیسک‌های ترمز دوتایی ۲۶۵ میلی‌متری در جلو با کالیپرهای ۴ پیستونه و تک دیسک عقب با کالیپر شناور سود می‌برد. جدیدترین سیستم ABS بوش همچنین بکار گرفته شده تا برای ایجاد ایمنی بیشتر به‌صورت مستقل کار کند.

CE 04 از رینگ‌های سبک‌وزن ۱۵ اینچی برخوردار است. فاصله بین محوری این اسکوتر ۱۶۷۶ میلی‌متر بوده و با توجه به مشخصات کلی‌اش، ب‌ام‌و می‌گوید CE 04 مانور پذیری و پایداری بالایی دارد.

چهار حالت رانندگی وجود دارد که شامل حالت اکو برای حداکثر برد الکتریکی می‌باشد. حالت بارانی نیز برای ایمنی بیشتر تعبیه شده و حالت‌های جاده برای سواری عادی و دینامیک برای حداکثر پرفورمنس در نظر گرفته شده‌اند.

این حالت‌ها را می‌توان از طریق نمایشگر رنگی ۱۰.۲۵ اینچی که پشت آمپرها، میزان شارژ و نقشه ناوبری را نشان می‌دهد انتخاب کرد. ب‌ام‌و یک برنامه گوشی هوشمند کاملی را برای به‌روزرسانی اطلاعات ناوبری و نرم‌افزاری توسعه داده که مالکان می‌توانند از آن استفاده کنند.

خب صحبت از گوشی‌های هوشمند شد و باید گفت یک بخش مخصوص گوشی در CE 04 تعبیه شده که گوشی شما را به‌صورت ایمن نگه داشته و آن را شارژ نیز می‌کند.

این اسکوتر در آمریکا قیمت ۱۱۷۹۵ دلاری داشته و به‌صورت استاندارد با رنگ سفید عرضه می‌شود. البته رنگ خاکستری متالیک نیز با قیمت ۲۲۵ دلار در دسترس می‌باشد. پکیج پریمیوم مدنظر برای این اسکوتر شامل چراغ‌های جلوی تطبیقی، حالت‌های سواری حرفه‌ای، ABS Pro، کابل شارژ سطح ۲، گرم‌کن صندلی و پایش فشار باد لاستیک‌ها است. این پکیج ۱۶۵۰ دلار قیمت دارد.

ب‌ام‌و می‌گوید این اسکوتر از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ در دسترس مشتریان خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.