مصاف تمام الکتریکی پورشه تایکان و تسلا مدل Y

مصاف تمام الکتریکی پورشه تایکان و تسلا مدل Y

علیرغم اینکه پورشه تایکان خودروی جدیدی محسوب می‌شود اما در مسابقات درگ خوش درخشیده است. ما شاهد مصاف این خودرو با چندین محصول درون‌سوز بوده‌ایم و در اکثر موارد تایکان با پیروزی میدان مسابقه را ترک کرده است. البته تاکنون نسخه‌های پرقدرت این سدان الکتریکی در درگ ها حضور داشته‌اند و سرانجام زمان مشاهده عملکرد نسخه پایه این خودرو فرا رسیده است.

ادموندز فرصت تست پورشه تایکان پایه جدید را داشته و تصمیم گرفته این خودرو را در برابر تسلا مدل Y قرار دهد. البته درگ این دو خودرو در نگاه اول شاید عجیب به نظر برسد اما دلایل منطقی زیادی برای آن وجود دارد.

اول اینکه مدل Y مورد استفاده در این درگ به خود مجله ادموندز تعلق داشته است. دوم اینکه با قیمت ۷۰ هزار دلاری، این خودرو اندکی ارزان‌تر از تایکان پایه ۷۹۹۰۰ دلاری است و بنابراین این دو خودرو از نظر قیمت اختلاف زیادی باهم ندارند؛ و نهایتاً اینکه ما می‌دانیم تسلا مدل Y چه خودروی سریعی است.

نسخه پایه تایکان دارای یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب بوده و قدرت ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۴ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند در عرض ۵.۱ ثانیه سرعت خودرو از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.

اما مدل Y حاضر در این مسابقه از دو پیشرانه سود برده و خروجی حدود ۵۰۰ اسبی دارد. حتی روی کاغذ هم دو خودروی موردبحث رقیب واقعی هم نیستند زیرا تایکان سنگین‌تر و کم‌توان‌تر بوده و نیروی تولیدی فقط به چرخ های عقب منتقل می‌شود. البته این به معنی مسابقه‌ای کسل کننده نیست اما خب ما معتقدیم شما برنده واضح درگ از سکون را حدس زده‌اید. آیا شانسی برای خودروی موردنظر در درگ رولینگ وجود دارد؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.