مشخصات پیشرانه جدید اسکای اکتیو ایکس مزدا

مشخصات پیشرانه جدید اسکای اکتیو ایکس مزدا

مزدا سرانجام مشخصات مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت پیشرانه‌ی مشهور اسکای اکتیو ایکس خود را منتشر نمود. اسکای اکتیو ایکس عنوان اولین پیشرانه‌ی بنزینی دنیا با عملکرد جرقه‌ی شمع و احتراق را یدک می‌کشد.

قبلاً می‌دانستیم که این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری قدرت ۱۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۴ نیوتون متری دارد اما مزدا هم‌اکنون اعلام کرده مزدا ۳ مجهز به این قلب آهنین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۵.۴ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز در هر کیلومتر تنها ۹۶ گرم است.

مزدا ادعا می‌کند تکنولوژی جدید بکار رفته در این پیشرانه باعث بهبود ۳۰ درصدی مصرف سوخت و آلایندگی شده و دلیل این کار نیز احتراق فوق‌العاده کاراست. نسل جدید مزدا ۳ مجهز به پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس از سیستم هیبریدی ملایم ۲۴ ولتی سود خواهد برد که مصرف سوخت و آلایندگی را در حداقل نگه می‌دارد.

این پیشرانه‌ی جدید در هر دو مدل هاچبک و سدان مزدا ۳ قابل انتخاب خواهد بود و به همراه آن می‌توان گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۶ سرعته اتوماتیک را سفارش داد. مزدا همچنین سیستم چهار چرخ محرک را در مدل هاچبک عرضه می‌کند.

مزدا ۳ جدید در اروپا با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه شده است. این پیشرانه‌ی جدید از ماه آینده به ‌عنوان پرچم‌دار خانواده عمل خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.