مشخصات پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا

مشخصات پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا

مزدا مشخصات پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس خود برای بازارهای اروپایی را منتشر کرد. این پیشرانه در مزدا ۳ قاره سبز قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۲ نیوتون متری خواهد داشت. Jalopnik اولین بار این مستندات را در وب‌سایت مزدای اسلواکی مشاهده کرده است.

بروشور مزدا نشان می‌دهد این پیشرانه حداقل در اسلواکی روی مدل‌های فول تر GT و GT پلاس ارائه خواهد شد. هر دو تریم یاد شده با گیربکس دستی و اتوماتیک قابل انتخاب هستند. مدل‌های هاچبک به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک در دسترس می‌باشند درحالی‌که مدل سدان تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

قیمت مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس در اسلواکی از ۲۳۱۹۰ یورو برای مدل سدان یا هاچبک دیفرانسیل جلو با گیربکس دستی آغاز می‌شود. مدل هاچبک دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک گران‌ترین مدل بوده و ۲۹۲۹۰ یورو قیمت دارد.

نسل جدید مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد. اگرچه مزدا تأیید کرده که پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس به زودی ارائه خواهد شد اما قدرت یا قیمت مدل‌های مجهز به آن را اعلام نکرده است. اولین نمونه‌های این خودرو برای بازار آمریکا در ماه مارس عرضه خواهند شد اما در ابتدا تنها با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۶ اسب بخاری قابل انتخاب هستند. قیمت مدل سدان در آمریکا از ۲۱ هزار دلار آغاز شده و به ۲۸۹۰۰ دلار هم می‌رسد.

پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس از فرایند احتراقی به نام SCCI (احتراق فشرده شده کنترلی توسط شمع) استفاده می‌کند. این قلب آهنین مخلوطی را می‌سوزاند که ترکیب هوا به نسب بنزین در آن بیشتر بوده و سوپرشارژر تعبیه شده نیز اکسیژن بیشتری را به سیلندرها می‌رساند. درست قبل از فرایند احتراق شمع‌ها این ترکیب را مشتعل می‌کنند. مزدا تخمین می‌زند این تکنولوژی باعث بهبود ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف سوخت می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.