مشخصات پورشه پانامرا ۲۰۱۴

مشخصات پورشه پانامرا ۲۰۱۴

پورشه جشن حضور مدل های ۲۰۱۴ پانامرا را در اتوشوی شانگهای ۲۰۱۳ گرفت. البته این تمام ماجرا نبود چرا که مدل پانامرا S E-Hybrid نیز معرفی شد؛ این خودرو را می بایست اولین هیبریدی plug-in در کلاس خودش به حساب آورد . . .

اما چرا پورشه از میان این همه نمایشگاه، شانگهای را برای معرفی پانامرای ۲۰۱۴ انتخاب کرد؟ جواب این سوال واضح است. بازار چین بعد از ایالات متحده، دومین بازار بزرگ پورشه در جهان لقب گرفته و جالبتر آنکه خود آلمان در رده سوم قرار دارد! ناگفته نماند که چین همچنین بزرگترین بازار فروش کاین است.

پانامرا S E-Hybrid مدل ۲۰۱۴ که دومین نسل هیبریدی خانواده پانامراست، یک موتور الکتریکی ۹۵ اسبی دارد که این قدرت در نسل قبل به بیشتر از ۴۷ اسب بخار نمی رسید. این موتور الکتریکی توسط پکیج باطری های لیتیوم/یونی به حرکت می افتد که با انرژی تولیدی ۹.۴ کیلو وات ساعت، بیش از ۵ برابر از پکیج ۱.۷ کیلو وات ساعتی سابق بیشتر است. شارژ کامل این باطری ها ۲.۵ ساعت با ولتاژ بالا و حدود چهار ساعت با ولتاژهای خانگی (در آلمان) زمان می برد.

مصرف ترکیبی نسل قبل این هیبریدی به ۷.۱ لیتر می رسید حال آنکه این عدد برای مدل های ۲۰۱۴ بیش از ۵۶% کاهش یافته و در عدد ۳.۱ لیتر محدود شده است. اما سری هم به عملکرد فنی پانامرا S E-Hybrid بزنیم. این خودرو می تواند ۰.۵ ثانیه سریعتر از گذشته به سرعت ۱۰۰ برسد؛ در حالت تمام الکتریکی نیز حداکثر سرعتش ۱۳۵ کیلومتر برساعت و متوسط مسافت قابل پیمایش آن نیز ۱۸ الی ۳۶ کیلومتر خواهد بود.

حال به سراغ مدل های پایه ای پانامرا برویم؛ پورشه برای مدل های ۲۰۱۴ پانامرا S و پانامرا ۴S پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو را به عنوان جانشین موتورهای ۴.۸ لیتری V8 وارد بازار کرده که در قدرت و گشتاور ۲۰ واحد بیشتر از آن داشته اما درعین حال ۱۸% نیز مصرف سوخت کمتری در مقایسه با موتور ۴.۸ لیتری دارد. سایر مشخصات فنی پانامرای ۲۰۱۴ به قرار زیر خواهند بود:

CO2مصرفسرعتشتابقدرتپیشرانه 
۱۹۶ g۸.۴ L۲۵۹۶.۳ s۳۱۰V6-3.6LBase
۲۰۳ g۸.۷ L۲۵۷۶.۱ s۳۱۰V6-3.6L۴
۱۶۶ g۶.۳ L۲۴۴۶.۸ s۲۵۰V6-3.0L turboDiesel
۲۰۴ g۸.۷ L۲۸۷۵.۱ s۴۲۰V6-3.0L biturbo S
۷۱ g۳.۱ L۲۷۰۵.۵ s۴۱۶V6-3.0L superchargeS E-Hybrid
۲۰۸ g۸.۹ L۲۸۶۴.۸ s۴۲۰V6-3.0L biturbo۴S
۲۱۰ g۹.۰ L۲۸۶۵.۰ s۴۲۰V6-3.0L biturbo۴S Executive
۲۴۹ g۱۰.۷ L۲۸۸۴.۴ s۴۴۰V8-4.8LGTS
۲۳۹ g۱۰.۲ L۳۰۵۴.۱ s۵۲۰V8-4.8L biturboTurbo
       

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.