مشخصات قوی‌ ترین پیشرانه ۴ سیلندر بازار اعلام شد

مشخصات قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر بازار اعلام شد

سرانجام مرسدس-ای ام جی مشخصات رسمی پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی جدید خود را که با کد داخلی M 139 شناخته می‌شود اعلام کرد. این پیشرانه در بالاترین نسخه‌ی S خود قدرت ۴۱۶ اسب بخاری تولید کرده و بنابراین قدرت ۳۷۵ اسب بخاری نسل پیشین A45 را پشت سر گذاشته و به‌صورت رسمی قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تاریخ در یک خودروی تولیدی را به خود اختصاص می‌دهد. البته اگر بخواهیم کمی شبهه ایجاد کنیم باید پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴۴۰ اسب بخاری میتسوبیشی لنسر اوولوشن FX-440 MR را نام ببریم ولی باید گفت این خودرو تنها به تعداد ۴۰ دستگاه و مختص بازار بریتانیا تولید شده است.

نسخه‌ی S پیشرانه‌ی M 139 قدرت ۴۱۶ اسبی را در دور ۶۷۵۰ و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را نیز بین دورهای ۵۰۰۰ تا ۵۲۵۰ پیشرانه تولید می‌کند. ردلاین این نیروگاه کوچک اما پرقدرت هم ۷۲۰۰ اعلام شده است.

نسخه‌ی استاندارد این پیشرانه با قدرت ۳۸۲ اسبی و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری هم در دسترس خواهد بود و ردلاین آن تفاوتی با نسخه‌ی S ندارد.

هر دو نسخه از پیشرانه‌ی M 139 دارای توربوشارژر توئین اسکرول هستند. نسخه‌ی S می‌تواند حداکثر بوست ۲.۱ بار را تولید کند درحالی‌که حداکثر بوست نسخه استاندارد برابر با ۱.۹ بار خواهد بود.

وزن این پیشرانه برابر با ۱۶۰.۵ کیلوگرم می‌باشد. هر سیلندر این خودرو منفذ ۸۳ دارد. این پیشرانه از تکنولوژی تزریق مستقیم و غیرمستقیم از طریق منیفولد جذب سود می‌برد. دو میل‌بادامک بالایی نیز ۱۶ سوپاپ را به کار می‌اندازند.

قبلاً قدرت خروجی این پیشرانه توسط برخی وب‌سایت‌ها منتشر شده بود اما مرسدس با بیانیه‌ی خود مهر تأیید رسمی بر مشخصات قابل‌توجه M 139 زد.

پیشرانه‌ی یاد شده در آینده‌ای نزدیک روی محصولات متنوع مرسدس-ای ام جی نصب خواهد شد. اولین خودرو A45 خواهد بود که به زودی معرفی می‌شود. این هاچبک داغ وارد آمریکا نخواهد شد اما آمریکایی‌ها می‌توانند همین پیشرانه را در سدان CLA 45 ببینند. احتمالاً کراس اوور GLB جدید نیز از این پیشرانه استفاده خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.