مشخصات احتمالی ب‌ام‌و M5 تمام الکتریکی

مشخصات احتمالی ب‌ام‌و M5 تمام الکتریکی

گفته می‌شود ب‌ام‌و در حال کار روی نسخه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی نسل بعدی M5 بوده و باواریایی ها پرفورمنسی را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که قبلاً برای یک سدان خانوادگی غیرقابل‌تصور بوده است.

ظاهراً نسل بعدی ب‌ام‌و سری ۵ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ وارد میدان خواهد شد و گل سرسبد خانواده یعنی M5 هم حدود یک سال بعد پدیدار خواهد شد.

مجله خودرو می‌گوید این خودرو با دو گزینه قوای محرکه در دسترس خواهد بود. نسخه اول از نوع پلاگین هیبریدی بوده و ترکیبی از پیشرانه ۸ سیلندر توربو و چند واحد الکتریکی است که قدرت حدود ۷۵۰ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری تولید می‌کنند. البته نسخه دوم است که نقش مهم‌تری را ایفا خواهد کرد.

نسخه تمام الکتریکی M5 نیز در سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. انتظار می‌رود این خودرو از باتری‌های نسل V با ظرفیت حدود ۱۳۵ کیلووات ساعتی استفاده کنند. رسانه‌ها مدعی شده‌اند این خودرو از سه واحد الکتریکی (دو پیشرانه در عقب و یکی در جلو) استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت. M5 تمام الکتریکی ظاهراً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه‌ای داشته و برد آن به ۷۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

البته نسل بعدی ب‌ام‌و M5 تنها سدان الکتریکی بازار با چنین پرفورمنسی نخواهد بود. تسلا نیز در حال آماده‌سازی نسخه سه موتوره مدل S بوده و این خودرو قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت.

اگرچه پیشرانه‌های درون‌سوز کم‌کم به پایان راه خود نزدیک می‌شوند اما به نظر می‌رسد سوپر سدان ب‌ام‌و در سال‌های آینده سرزنده‌تر از همیشه عرض‌اندام خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.