مشتریان چینی: تسلاهای آمریکایی پیشرفته‌تر هستند!

شکی وجود ندارد که تسلا در حال حاضر بهترین سازنده خودروهای الکتریکی است. اگرچه برندهای تثبیت شده‌ای همچون جنرال موتورز و فورد در حال برنامه‌ریزی برای رقابت با تسلا هستند اما این برند ادعا می‌کند در آینده‌ای نزدیک دست‌نیافتنی خواهد بود. البته وضعیت می‌تواند اما فعلاً گیگا فاکتوری ۳ تسلا در شانگهای چین به راه افتاده و می‌تواند جا پای این برند در دنیا را محکم‌تر بکند. کارخانه جدید شانگهای اقدام به تولید تسلا مدل ۳ و مدل Y خواهد کرد. اگرچه هر دو خودرو باید مشابه نمونه‌های بازار آمریکای شمالی و اروپا باشند اما به نظر می‌رسد تفاوت قابل‌توجهی بین این خودروها وجود دارد و مالکان چینی از این موضوع خوشحال نیستند.

رویترز می‌گوید وزیر صنایع چین از تسلا خواسته تا مطمئن شود محصولات ساخت چین این شرکت با مدل‌های سایر بازارها تفاوتی ندارند. این درخواست پس از واصل شدن شکایات مشتریان چینی انجام شده است.

مشتریان چینی ادعا می‌کنند تسلا چیپ های کامپیوتری ساده‌تری در خودروهای الکتریکی ساخت چین استفاده کرده است. با توجه به اینکه مشتریان تسلا معمولاً پیش از خرید محصولات این برند مطالعه زیادی انجام می‌دهند بنابراین انتظارات زیادی از این خودروها دارند. خریداران چینی در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که واحدهای کنترل خودروهایشان از چیپ HW3.0 استفاده نکرده و بجای آن دارای چیپ های ساده‌تر HW2.5 می‌باشند. وجود چیپ های HW3.0 برای ارائه حالت خودران کامل در سیستم دستیار راننده الزامی می‌باشد.

مالکان چینی پس از مطالعه دقیق مشخصات فنی خودروهای خود متوجه این تغییر شده‌اند. دولت چین نیز سریعاً متوجه این موضوع شده که خب دلیل آن‌هم نظارت چینی‌ها روی شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

پس از آن بوده که دولت چین از تسلا درخواست تضمین کیفیت، ایمنی و ثبات محصولات خود را کرده است؛ اما تسلا هم در پاسخ ادعا کرده دلیل وجود تفاوت در چیپ ها به خاطر نبود نمونه‌های پیشرفته‌تر بوده و چیپ خودروی مالکانی که از نوع ساده‌تر است تعویض خواهد شد.

اما اگر مشتریان متوجه این موضوع نمی‌شدند تسلا خودش چیپ ها را به‌صورت داوطلبانه تعویض می‌کرد؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.