مسابقه عجیب مرسدس G63، پورشه کاین توربو و رنجروور SVR

مسابقه عجیب مرسدس G63، پورشه کاین توربو و رنجروور SVR

با طوفانی که شاسی بلندها در دنیای خودرو ایجاد کرده‌اند، اشتهای سیری‌ناپذیر ما باعث شده این قدبلندان دوست‌داشتنی محدوده‌ی جدیدی برای خود در صنعت خودرو ایجاد کنند. ما درباره‌ی نسخه‌های پرفورمنس شاسی بلندهای بزرگ و سنگین صحبت می‌کنیم. خودروهایی همچون مرسدس-ای ام جی G63، پورشه کاین توربو و رنجروور اسپورت SVR سه نمونه از شاخص‌ترین شاسی بلندهای اسپورت هستند.

دست‌اندرکاران CarWow تصمیم گرفته‌اند ببینند کدام‌یک از این سه خودرو در مسابقه درگ آقایی می‌کنند اما خب این یک درگ عادی نیست زیرا در زمینی لغزنده انجام شده است. این خودروها از نوع چهار چرخ محرک بوده و حداقل دو نمونه از آن‌ها یعنی G کلاس و رنجروور در بحث آفرود نمونه‌های مشهوری هستند.

اولین بخش این ویدئو روی درگ عادی بین جدیدترین نسل کاین توربو و سریع‌ترین نسخه‌ی رنجروور اسپورت تمرکز دارد. بیایید نگاهی به مشخصات فنی این خودروها داشته باشیم. پورشه از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر استفاده می‌کند درحالی‌که رنجروور دارای قلب آهنین ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۵۷۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری است. پورشه خودرویی ۲.۲۵ تنی بوده درحالی‌که رنجروور بیش از ۲.۳ تن وزن دارد بنابراین این شاسی بلندها خیلی سبک نیستند.

علیرغم استارتی کند، کاین توربو به سادگی برنده شده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که رنجروور اسپورت نیم ثانیه کندتر است. در درگ رولینگ بعدی که از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت شروع و در راحت‌ترین حالت رانندگی برگزار می‌شود، این دو شاسی‌بلند شانه‌به‌شانه حرکت کرده اما رنجروور پاسخ ابتدایی بهتری دارد. در مسابقه بعدی که با فعال شدن حالت اسپورت و دستی انجام می‌شود، برنده قاطع پورشه است. کاین توربو در تست ترمز هم با فاصله‌ی قابل‌توجهی برنده می‌شود.

و حالا به جالب‌ترین بخش مسابقه یعنی درگ با حضور مرسدس-ای ام جی G63 می‌رسیم. جدیدترین نسل G کلاس همچنان به ویژگی‌های آفرود نسل‌های پیشین وفادار بوده و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو نه‌تنها قوی‌تر شده بلکه به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر هم هست؛ اما خب G کلاس هنوز هم با وزن ۲۴۶۵ کیلویی سنگین‌ترین خودروی این گروه است.

در بحث مسابقه درگ اعداد بازگوکننده‌ی تمام داستان نیستند مخصوصاً اینکه مسابقه در روی چمن خیس برگزار می‌شود و سیستم کنترل کشش تأثیر اساسی روی نتیجه دارد. رنجروور اسپورت در این مسابقه شانسی ندارد بنابراین جنگ بین دو شاسی‌بلند بزرگ آلمانی صورت می‌دهد که نتیجه‌ای بسیار نزدیک هم رقم می‌خورد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.