مسابقه درگ ۴ نسل هوندا سیویک تایپ R

مسابقه درگ ۴ نسل هوندا سیویک تایپ R

معنی یک هاچبک داغ چیست؟ آسان‌ترین راه برای توضیح این واژه محبوب تصور یک هاچبک رده میانی از خودروسازی بزرگ است که به کیت بدنه اسپورت پلاستیکی، ترمزهای بزرگ‌تر و پیشرانه بنزینی پرقدرت حداقل ۴ سیلندر مجهز شده باشد. خب این پیش‌نیازها اجباری نیستند (بله فورد فیستا ST را می‌گوییم) اما خب برای الآن آن را نادیده بگیرید.

خب حالا که می‌دانیم معنی یک هاچبک داغ چیست بیایید درباره بهترین‌های این کلاس حرف بزنیم. احتمالاً اولین حروف مخففی که به ذهن می‌آید حروف RS هستند که به فورد و رنو مربوط می‌شوند. GTI نیز به فولکس‌واگن و پژو ارتباط داشته و البته یکی دیگر از نام‌های بسیار محبوب این کلاس تایپ R است که تنها و تنها به هوندا اختصاص دارد.

سیویک تایپ R که در پنجمین نسل خود قرار دارد یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود. این خودرو بر پایه موفقیت نسل‌های قبلی خود ساخته شده و میراث هوندا در ساخت هاچبک های داغ از جمله افتخارات این خودرو محسوب می‌شود؛ اما آیا جدیدترین نسل تایپ R واقعاً سریع‌تر از نسل‌های قبلی است؟

CarWow در یک ویدئوی بسیار جالب‌توجه چهار نسل سیویک تایپ R را در مسابقه درگ شرکت داده و تنها نسل اول آن با کد شاسی EK9 در درگ حضور ندارد اما خب این خودرو هرگز به‌صورت رسمی در بریتانیا عرضه نشده است.

همان‌گونه که انتظار داشتیم رقابت برگزار شده بسیار نزدیک بوده و در کل تمامی خودروها پیشرانه‌هایی با قدرت بیشتر از ۲۰۰ اسب بخار داشته و قابلیت شتاب گیری چشمگیری داشته اما خب کدام مدل سریع‌ترین است، جدیدترین نسل؟ خب بیشتر از این توضیح نمی‌دهیم و با هم به تماشای این جنگ هاچبکی داغ می‌نشینیم!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.