مسابقه درگ و ترمز آکورا NSX و مرسدس-ای‌ام‌جی GT R

مسابقه درگ و ترمز آکورا NSX و مرسدس-ای‌ام‌جی GT R

پس از سرشاخ شدن نسل اول هوندا NSX با جدیدترین نسل سیویک تایپ R، دست‌اندرکاران نشریه بریتانیایی Carwow جدیدترین نسل سوپرکار NSX را در برابر جانور جهنم سبز یعنی مرسدس-ای‌ام‌جی GT R قرار داده‌اند. اگرچه هر دو خودرو به فرم کوپه و پرفورمنس هستند اما تفاوت‌های آن‌ها به قدری زیاد است که نیازی به گفتن ندارد.

اما باید گفت ای‌ام‌جی بسیار سبز ما دیفرانسیل عقب بوده درحالی‌که NSX چهار چرخ محرک بوده و در یک مسابقه درگ مزیت نسبی خواهد داشت. بعد به قوای محرکه می‌رسیم که در GT R از نوع ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی سنتی است درحالی‌که رقیب ژاپنی از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بای توربو با ۳ پیشرانه الکتریکی سود می‌برد. سلاح آفالترباخ قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که آکورا NSX قدرت ترکیبی ۵۷۳ اسبی و گشتاور ۶۴۵ نیوتون متری دارد.

شاید با خود بگویید NSX به خاطر گشتاور پایین‌تر خود شانسی در برابر مرسدس ندارد اما پاسخ سریع پیشرانه‌های الکتریکی قطعاً وضعیت متفاوتی را رقم می‌زنند. این موضوع در شروع درگ واضح بوده و NSX سریعاً اوضاع را در دست می‌گیرد درحالی‌که به نظر می‌رسد GT R در استارت بسیار کند است. این خودرو فاصله را کم می‌کند اما در نهایت باید بگوییم NSX مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه طی می‌کند که نیم ثانیه سریع‌تر از عدد ادعایی می‌باشد.

اما اوضاع درباره تست درگ رولینگ (تست در حال حرکت) کاملاً متفاوت بوده است. این تست در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و در دنده سه برگزار شده و اینجاست که تفاوت‌های بین طراحی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک اهمیت کمتری دارد؛ اما در این حالت هم آکورا به خاطر قدرت الکتریکی خود کمی پیش می‌افتد اما نهایتاً مرسدس است که توانایی‌های خود در شتاب گیری سنگین را نشان می‌دهد.

همچنین تصمیم گرفته شده توان ترمزهای سرامیک کربنی این دو خودرو در سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت نیز محک زده شود. اینجا فاکتور وزن اهمیت زیادی دارد. GT R وزن ۱۶۳۰ کیلویی داشته درحالی‌که NSX حدود ۹۵ کیلوگرم سنگین‌تر است. مرسدس در فاصله کوتاه‌تری متوقف شده و این مسابقه را برنده می‌شود.

هر دو خودروساز در حالی توسعه نسخه‌های داغ‌تر از محصولات خود بوده و گفته می‌شود بلک سریز مرسدس در سال ۲۰۲۰ و تایپ R آکورا در سال ۲۰۱۹ وارد میدان خواهند شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.