مسابقه درگ جیپ تراک هاوک و سوزوکی هایابوسا

مسابقه درگ جیپ تراک هاوک و سوزوکی هایابوسا

در ادامه مسابقه‌ای بسیار گیج‌کننده بین جیپ گرند چروکی تراک هاوک و سوزوکی GSX-1300R هایابوسا را تماشا خواهیم کرد. هایابوسا به خاطر شتاب گیری فوق‌العاده و حداکثر سرعت قابل‌توجه خود شناخته می‌شود.

در ابتدا به نظر می‌رسد که این یک مسابقه جذاب و خوب خواهد بود. ظاهراً جیپ تراک هاوک حاضر در این مسابقه تغییری نداشته و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۷۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیروگاه بزرگ باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای می‌شود. جیپ همچنین ادعا می‌کند این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی می‌کند.

به نظر می‌رسد هایابوسا هم به نسل اول این موتورسیکلت که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ تولید شد تعلق دارد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری این هیولا قدرت ۱۷۳ اسب بخاری داشته اما نسخه‌ی حاضر در مسابقه از برچسب‌های افترمارکتی استفاده می‌کند. روی سیستم اگزوز هم نشان یوشیمورا به چشم می‌خورد. این شرکت به خاطر اگزوزهای ساخته شده برای موتورسیکلت‌ها شناخته شده است. پس به نظر می‌رسد هایابوسا نسبت به مدل کارخانه‌ای ارتقا یافته باشد.

اما زمانی که چراغ سبز می‌شود سورپرایز بزرگی را خواهید دید. تراک هاوک همچون موشک شلیک می‌شود اما ادامه‌ی مسابقه با نتیجه‌ای عجیب به پایان می‌رسد. سوزوکی مسافت ۴۰۰ متر را با سرعت ۱۹۶ کیلومتر در ساعت به پایان می‌رساند اما رکورد جیپ ۲۸۹ کیلومتر در ساعت است.

ما برای فهمیدن دلیل این موضوع با متخصصان موتورسیکلت گفت‌وگو کردیم. پس از خندیدن به پرفورمنس هایابوسا، آن‌ها اعلام کرده‌اند شاید راننده به‌صورت تصادفی دنده سه را انتخاب کرده و به همین خاطر است که سرعت هایابوسا در پایان مسابقه کاهش یافته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.