مزیت‌های خودروهای الکتریکی در ترافیک زمستانی

مزیت‌های خودروهای الکتریکی در ترافیک زمستانی

دان کانینن مالک یک دستگاه تسلا مدل ۳ می‌گوید:

من خیلی خوشحالم که در زمان‌ گیر افتادن در اتوبان I-95 آمریکا در حال راندن خودروی الکتریکی خودم بودم

ما گفته‌های این فرد را تحسین می‌کنیم زیرا تنها خودروهای تسلا نیستند که در چنین موقعیت‌هایی بهتر از خودروهای درون‌سوز و بنزینی عمل خواهند کرد بلکه تقریباً تمامی خودروهای الکتریکی چنین مزیتی دارند.

چندین رسانه آمریکایی در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی درباره سرگردان شدن مردم در آزادراه ویرجینیا I-95 منتشر کرده‌اند. پیرو این اخبار برخی مردم شروع به انتشار اخبار و اطلاعات نادرست درباره خودروهای الکتریکی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند اگر مالکان خودروهای الکتریکی در این بزرگراه گیر بیفتند به محض خالی شدن باتری از سرما خواهند مرد!

ما قبلاً درباره نادرست بودن چنین اخباری هشدار داده بودیم. همچنین چندین کارمند تسلا و طرفداران خودروهای الکتریکی با انتشار مقالات و ویدئوهایی نشان داده‌اند که این اخبار و اطلاعات نادرست هستند اما اینجا چیزی دقیقاً خلاف گفته‌های آن‌ها دیده شده است.

یک خودروی درون‌سوز بدون بنزین سریع‌تر از یک خودروی الکتریکی با باتری بدون شارژ خاموش خواهد شد هرچند واضح است متغیرهای زیادی همچون میزان سوخت موجود در باک، حالت شارژ باتری و… وجود دارند. صرف‌نظر از این موارد، از آنجایی که مالک خودروی درون‌سوز باید در کابین بنشیند و منتظر رسیدن بنزین باشد، به همین خاطر دود خطرناک اگزوز می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. کانینن می‌گوید:

اگر همه افراد بجای خودروهای درون‌سوز از مدل‌های الکتریکی استفاده کنند کابوس بزرگراه ویرجینیا I-95 بدتر نخواهد شد. در واقع همه افراد در صورت راندن یک خودروی الکتریکی تجربه بسیار بهتری خواهند داشت

کانینن به مقاله اخیر واشنگتن‌پست اشاره می‌کند که در آن ادعا شده بود اگر همه در حال راندن خودروهای الکتریکی در چنین ترافیک‌هایی باشند، این خودروها شاید باعث ایجاد ترافیک‌های چندین کیلومتری شوند؛ اما کانینن به مدت ۱۴ ساعت در تسلا مدل ۳ استاندارد رنج خود حضور داشته است و شاهد رانندگان خودروهای درون‌سوز بوده است که خودروی خود را روشن نگه داشته‌اند. مدل ۳ او همانند خودروهای درون‌سوز کار نمی‌کرده است بلکه برای گرم نگه داشتن کابین از مجموعه باتری استفاده کرده است.

زمانی که یک خودروی الکتریکی پارک باشد همانند یک خودروی بنزینی کار نمی‌کند و دور درجا ندارد. این قضیه شبیه زمانی است که شما خودروی بنزینی را خاموش می‌کنید اما وسایل برقی را روشن نگه می‌دارید و بنابراین می‌توانید به موسیقی گوش کنید؛ اما در یک خودروی بنزینی، روشن نگه داشتن وسایل برقی به معنی کار کردن بخاری نخواهد بود. برای اینکه بخاری کار کند باید پیشرانه روشن باشد و در این صورت دودهای سمی از اگزوز آزاد می‌شوند که می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

اگر خودرو به‌صورت درجا کار کند این دودهای مضر اطراف خودرو پخش می‌شوند و می‌توانند در کابین حس شوند. اگر شما این بو را درک کنید با مشکلاتی مواجه خواهید شد. متأسفانه اگر مالک یک خودروی الکتریکی هم در نزدیکی تعدادی از خودروهای بنزینی که در حالت درجا کار می‌کنند قرار داشته باشد احتمالاً این دودهای سمی را استشمام خواهد کرد. اگر همه خودروها دارای قوای محرکه الکتریکی باشند چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

کانینن همچنین می‌گوید از بابت تمام شدن بنزین نگرانی نداشته است بلکه به باقی مانده ظرفیت باتری توجه کرده است. او همچنین خاطرنشان می‌سازد از زمان خرید تسلا مدل ۳ همواره با شارژ کامل باتری به دل جاده‌ها زده است.

به احتمال زیاد خودروهای بنزینی با باک پر در چنین شرایطی نخواهند بود. اگرچه شارژ متداول خودروهای الکتریکی و حفظ شارژ بیشتر در این خودروها یک امر عادی است اما مالکان خودروهای بنزینی معمولاً زمانی بنزین می‌زنند که باک خالی شده باشد؛ به عبارت دیگر، مراجعه همه‌روزه مالکان خودروهای بنزینی به پمپ‌بنزین امری بسیار نادر است.

مالک تسلا مدل ۳ همچنین می‌گوید صف‌های طولانی بنزین پس از این ترافیک طولانی‌مدت به وجود آمده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.