مزدا RX-7 چهار روتور با ۱۲۴۰ اسب بخار در نمایشگاه سما

مزدا RX-7 چهار روتور با ۱۲۴۰ اسب بخار در نمایشگاه سما

«راب دام» مدت‌ها پیش پروژه‌ای برای ساخت یک دستگاه مزدا RX-7 چهارچرخ محرک با چهار روتور آغاز کرد. این خودرو که پیشتر قرار بود به‌عنوان یک خودروی ۳ روتوره توسعه پیدا کند، کم‌کم به یک خودروی مسابقه‌ای برای جاده به‌همراه یک روتور و یک محور محرک اضافه تبدیل شد. دام این پروژه را ۶ سال پیش آغاز کرد و سرانجام موفق شد تا آن را به پایان برساند.

دام در آخرین ویدئوی یوتیوبی خود این خودروی جدید را به نمایشگاه بین‌المللی تیونینگ سِما برد و در میان صدها خودروی تیون‌شده دیگر به نمایش درآورد. ممکن است در نگاه اول این مزدا را نشناسید اما اگر به فرم بدنه و محل قرارگیری اجزای آن دقت کنید متوجه خواهید شد که با یک RX-7 طرف هستید. رنگ زییای بدنه این مزدا ممکن است هر بیننده‌ای را اغوا کند و باعث شود که تصور کنند با یک مسابقه‌دهنده خیابانی به سبک قسمت‌های اول فیلم‌های سریع‌وخشن طرف هستند اما با روشن شدن موتور آن غافل‌گیر خواهند شد؛ چراکه بیشتر صدای شبیه به مسابقه‌دهندگان لمان در دهه ۹۰ میلادی را می‌دهد.

دام در انتهای ویدئو بخش موتور RX-7 خود را به نمایش می‌گذارد که به‌تنهایی جای تحسین دارد. پیشرانه ۴ روتوری توربوشارژ وانکل این کوپه ژاپنی قادر به تولید ۱۲۴۰ اسب بخار قدرت است که از ۷۸۷B حدود ۳۰۰ اسب بخار بیشتر دارد. یکی از ویژگی‌های مهم دیگر این خودرو، سیستم چهارچرخ محرک آن است که درحقیقت همان نمونه موجود در نیسان GTR به شمار می‌رود و به RX-7 اجازه می‌دهد تا در هنگام حرکت از حالت ایستاده، مقدار زیادی درجا بزند و تایرهایش را مصرف کند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا RX-7 دام هم‌تایی در این نمایشگاه داشت؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.