مزدا CX-8 در راه استرالیا

مزدا CX-8 در راه استرالیا

مزدا در دسامبر سال گذشته کراس‌اوور جدید CX-8 را به‌عنوان کراس‌اووری سه ردیفه صرفاً برای بازار داخلی ژاپن معرفی کرد چراکه در این کشور مدل فول سایز CX-9 عرضه نمی‌گردد. حال اما خبر رسیده که CX-8 به‌زودی علاوه بر ژاپن در بازار استرالیا هم عرضه خواهد شد. البته مزدا فعلاً زمان دقیقی برای عرضهٔ این خودرو در استرالیا تعین نکرده است.

فاصلهٔ محوری CX-8 با CX-9 یکسان و برابر با ۲.۹۳ متر است اما CX-8 به میزان ۱۷.۵ سانتیمتر طول کمتری نسبت به CX-9 دارد. علاوه بر این، این مدل جدید باریک‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از برادر بزرگ‌ترش هم هست. CX-8 در ظاهر مطابق زبان طراحی جدید مزدا طراحی شده که از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به جلوپنجره‌ای مثلثی شکل و چراغ‌های جلوی باریک اشاره کرد. در نمای جانبی هم شیب بیشتر شیشهٔ جلو و همین‌طور درب عقب، نمای تیزتری نسبت به CX-9 ایجاد کرده است.

CX-8 در ژاپن صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزلی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌گردد و یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تنها گیربکس قابل انتخاب برای انتقال نیروی این موتور است اما خریداران می‌توانند از بین انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک یکی را انتخاب کنند. مصرف سوخت مناسب این موتور می‌تواند نقطهٔ قوت CX-8 برای فروش در استرالیا باشد چراکه CX-9 در این کشور صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو عرضه می‌گردد.

هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال عرضهٔ CX-8 در دیگر کشورها وجود ندارد ولی بااین‌وجود عرضهٔ این کراس‌اوور در استرالیا می‌تواند نشانهٔ آزمایش آن در آب و هوایی متفاوت جهت عرضه در بازارهای گسترده‌تری باشد. درهرحال CX-8 می‌تواند در بازارهای جهانی نمایندهٔ مزدا در بخش کراس‌اوورهای میان سایز باشد یعنی بخشی که هم‌اکنون در آن حضور ندارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.