مزدا ۶ به‌روز شده با تکنولوژی و تجمل بیشتر

مزدا ۶ به‌روز شده با تکنولوژی و تجمل بیشتر

مزدا ۶ حدود ۲ سال قبل فیس لیفت شده بود اما این امر باعث نمی‌شود که این خودروساز محصول کلاس D خود را برای سال ۲۰۱۷ بهبود نبخشد. این به‌روزرسانی‌ها شامل برخی اصلاحات کابین، بهبودهای کوچک قوای محرکه، افزایش راحتی و اضافه شدن تکنولوژی‌هایی است که بسیاری از آن‌ها را در مزدا ۳ فیس لیفت دیده‌ایم.

شما هیچ تغییری را در نمای بیرونی خودرو مشاهده نمی‌کنید اما آپشن رنگ خاکستری ممتاز آن از شاسی‌بلند جدید CX-9 گرفته شده است. تغییرات در داخل کابین مشهودتر هستند و بزرگ‌ترین تغییر استفاده از غربیلک فرمان جدید است که آن نیز از CX-9 قرض گرفته شده است.

بخش دیگر بهبودها به صفحه‌نمایش سواری فعال خودرو مربوط می‌شود. هدآپ دیسپلی مزدا ۶ حالا کاملاً رنگی است و شفافیت، کنتراست و وضوح آن افزایش یافته و حالا می‌توان تنظیمات خاص هر راننده را ذخیره نمود.

صفحه‌نمایش موجود در پشت آمپرها که اطلاعات گوناگونی را نشان می‌دهد نیز دست‌خوش تغییر شده و حالا کاملاً رنگی بوده و عملکردهای بیشتری را نشان می‌دهد. دیگر به‌روزرسانی‌های کابین دربردارنده‌ی غربیلک فرمان گرم شونده، استراحتگاه دست بهبود یافته در بخش عقبی و کنسول بالای سر با چراغ‌های LED است.

پکیج با کیفیت کابین که به عنوان یک به‌روزرسانی در مزدا ۶ معرفی شده موارد فراوانی را به کابین اضافه می‌کند که عبارت‌اند از پوشش چرم ناپا، پوشش سقف مشکی با آپشن های چرم گوناگون، تریم به رنگ تیتانیوم در داشبورد، دوخت اطراف دکمه‌ی بالابر شیشه‌ها و تونل گیربکس، تریم چرم اضافی روی غربیلک فرمان با دوخت مخصوص chidori و دوخت‌ها و تریم های کرومی اضافی.

زیر پوست خودرو شاهد هستیم که پاسخ میدونی گاز در مدل‌هایی که به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک SkyActive-Drive مجهز هستند خطی‌تر شده که این مهم به لطف بهبود مشخصات گشتاوری خودرو حاصل گردیده است. مزدا ۶ به‌روز شده همچنین پذیرای سیستم کنترل G-Vectoring است که گشتاور ورودی به هر چرخ را تنظیم می‌کند تا پاسخ سیستم فرمان و پایداری خودرو بهبود یابد.

به همین ترتیب آسایش خودرو افزایش یافته و به خاطر استفاده از نوارهای مخصوص در درب‌ها صدای ورودی به کابین کاهش یافته است. همین نوارها آب‌بندی بین درب‌های عقبی و بین درزهای بدنه را بهتر کرده‌اند. شیشه‌های درب‌های جلو ضخیم‌تر هستند و استفاده‌ی وسیع‌تر از مواد ایزوله کننده در سقف باعث کاهش سروصدا شده و در مدل‌های فول تر نیز شاهد کاربرد شیشه‌های آکوستیک هستیم.

از نظر ایمنی این خودرو به سیستم‌هایی چون تشخیص ترافیک و سیستم حمایت ترمز هوشمند که دوربین جلویی جدیدی دارد مجهز شده است. به عنوان نتیجه حداکثر سرعت مؤثر این سیستم از ۱۴۵ به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته و این سیستم عابران پیاده را نیز بهتر تشخیص می‌دهد.

در زمانه‌ای که خودروسازان استفاده از گیربکس دستی را کم می‌کنند مزدا هنوز هم به‌کارگیری سه میدونی را به مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌دهد. گیربکس ۶ سرعته دستی در تریم های پایه‌ی اسپورت و تورینگ بصورت استاندارد وجود دارد. مثل قبل مدل گرند تورینگ به‌صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سود می‌برد. نیروبخش مزدا ۶ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۴ اسب بخاری است. هیچ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر یا توربویی در دسترس نیست. فکر نمی‌کنیم که مصرف سوخت خودرو تغییری کرده باشد اما انتظار می‌رود که تخمین‌های EPA و همچنین قیمت خودرو هنگام عرضه‌ی خودرو اعلام گردد.

نسخه‌ی کنونی مزدا ۶ به عنوان مدل ۲۰۱۴ معرفی گردیده و پیش‌ازاین نیز برای سال ۲۰۱۶ نونوار شده است و این تغییرات در واقع سومین بار است که مزدا ۶ را روی فرم می‌آورد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.