مزدا تایید کرد: رودستر جدید آلفارومئو برای ۲۰۱۵

مزدا تایید کرد: رودستر جدید آلفارومئو برای ۲۰۱۵

با انتشار خبر رسمی همکاری فیات با مزدا، شایعات همکاری ژاپنی ها با ایتالیایی ها درست از آب درآمد! حالا مشخص شده که رودستر جدید فیات تحت برند آلفارومئو سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی میشود؛ خودرویی که قرارست از پلت فرم مزدا در آن استفاده شود . . .

آنگونه که فیات اعلام کرده این محصول برای بازارهای جهانی طراحی شده و از پلت فرم نسل بعدی مزدا MX-5 بهره خواهد گرفت و احتمال فراوان نیز دیفرانسیل عقب است. فیات این قول را به هواداران آلفا داده که زبان طراحی هر دو خودرو کاملا متفاوت است و هیچ نگرانی در این زمینه برای آنها وجود ندارد. مزدا نیز تایید کرده که خط تولید رودستر جدید آلفا و همچنین نسل بعدی مزدا میاتا هردو از سال ۲۰۱۵ و در هیروشیمای ژاپن آغاز به کار می کند.

و اما خبرهای شنیده شده درباره نسل بعدی مزدا MX-5 نیز جالب توجه است؛ نسل چهارم MX-5 چیزی حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از مدل های حال حاضر بوده و به همین دلیل باید وزن خالص آنرا حدود ۹۰۰ کیلوگرم تخمین زد که برای این رودستر کوچک بسیار مناسب است. پیشرانه استاندارد آن نیز یک موتور چهار سیلندر ۱.۳ لیتری است که با کمک توربو می تواند قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار داشته باشد. طبق اطلاعاتی که از اتوکار منتشر شده برای پیشرانه این خودرو دور از انتظار نیست که مزدا از تکنولوژی اسکای اکتیو شامل بازیابی انرژی ترمز و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها و … بهره گرفته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.