مزداهای گروه بهمن گرانتر می شوند

مزداهای گروه بهمن گرانتر می شوند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، گروه خودروسازی بهمن برای مزدا۳ تیپ ۳ تولیدی خود قیمت ۵۳ میلیون تومان و مزدا۲ تیپ ۲ نیز قیمت ۳۷ میلیون تومان را به کمیته قیمت گذاری خودرو پیشنهاد کرده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود دو ماه پیش گروه خودروسازی بهمن پیشنهاد خود برای افزایش قیمت محصولاتش را به کمیته قیمت گذاری خودرو ارائه کرده بود.

در حال حاضر مدل تیپ۳ خودرو مزدا۳ در نمایندگی های گروه بهمن به قیمت۵۰ میلیون تومان و مدل تیپ۲ مزدا۲ نیز به قیمت ۳۵ میلیون تومان عرضه می شود. مدل های تیپ۱ و ۲ مزدا۳ و تیپ ۱و ۳ مزدا۲ طرفداران چندانی در بازار نداشته و تولید آن ها به حداقل رسیده است، اما با توجه به قیمت های فعلی، گروه بهمن برای مزدا۳ تیپ ۳ قیمت ۵۳ میلیون و مزدا۲ تیپ ۲ نیز قیمت ۳۷ میلیون تومان را به کمیته قیمت گذاری خودرو پیشنهاد کرده است. گروه خودروسازی بهمن در حوزه محصولات سواری تولیدی خود تنها برای دو مدل مزدا۳ و مزدا۲ آن هم به میزان رشد قیمت ین، در حدود پنج درصد قیمت فعلی درخواست افزایش قیمت داشته است. در صورت موافقت کمیته قیمت گذاری خودرو با این درخواست، قیمت مدل تیپ۳ مزدا۳ مرز ۵۰ میلیون تومان را نیز رد خواهد کرد، در حالیکه این خودرو حدود پنج ماه پیش نیز افزایش قیمت چند میلیونی را تجربه کرده بود. گروه بهمن در برنامه سال جاری خود تولید سه هزار دستگاه مزدا۲ و حدود شش هزار و۵۰۰ دستگاه مزدا۳ را پیش بینی کرده است. خودرو مزدا۳ جدید این شرکت با موتور ۱۶۰۰cc  نیز در شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد. با توجه به این که موتور مزدا ۳ فعلی این شرکت ۲۰۰۰cc است، قیمت مزدا ۳ جدید تولیدی گروه بهمن با توجه به موتور ۱۶۰۰cc آن کمتر از مزدا ۳ فعلی خواهد بود.

قیمت مزدا ۳ مدل ۲۰۱۱  در خارج از ایران از ۱۵ هزار دلار شروع شده و تا ۲۳ هزار دلار می رسد. نمونه های مشابه تیپ ۳ حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارند. این درحالیست که خودروهای مزدای گروه بهمن مونتاژ داخل محسوب شده و تعرفه وارداتی آنها کمتر از ۶۰ درصد می باشد. با احتساب این تعرفه ها مبلغ ۱۳ میلیون تومان سود خالص بابت هر دستگاه اتوموبیل مزدا ۳ در گروه بهمن قابل محاسبه است که می توانید آن را در ۶۵۰۰ دستگاه تولیدی سالانه آن ضرب نمایید تا سود  ۸۴ میلیاردی این شرکت از همین یک رقم خودرو بدست آید. البته رقمها تقریبی است! بنابراین همانطور که خودروسازان ما می گویند، خودروسازی در ایران جز ضرر چیزی نیست. باور کنید!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.