مزدا، جدیدترین قربانی کپی کاری زوتی چین!

مزدا، جدیدترین قربانی کپی کاری زوتی چین!

وقتی‌که بحث از کپی کاری خودروسازان چینی از محصولات برندهای طراز اول جهانی پیش می‌آید شاید زوتی یک سر و گردن بالاتر از همه چینی‌ها قرار بگیرد!

زوتی که بیشتر به خاطر کپی مو به مو از پورشه ماکان شناخته شده نمونه بارزی از شرکت‌های چینی است که می‌خواهند با کپی از محصولات معتبر جهانی یک شبه راه صدساله را طی کنند. علیرغم این موضوع به نظر می‌رسد زوتی اصلاً در روش خود تجدیدنظر نکرده و اخیراً کلون مزدا CX-4 را ساخته است.

Autohome چین گزارش داده که این کراس اوور با زیر برند جدید خود یعنی ترام فروخته خواهد شد و در حال حاضر با کد MA501 شناخته می‌شود. این خودرو احتمالاً یکی از دقیق‌ترین کپی‌هایی محسوب می‌شود که در دنیای خودرو دیده‌ایم.

کراس اوور جدید ترام که از نیمه دوم سال جاری وارد بازار چین خواهد شد طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۸۰/۱۸۶۸/۱۶۲۵ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن ۲۷۰۰ میلی‌متر است. در مقابل باید گفت مزدا CX-4 خاص بازار چین طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۳۳/۱۸۴۰/۱۵۳۵ میلی‌متری داشته و فاصله بین محورهای آن نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر است.

به نظر می‌رسد زوتی به سادگی بدنه CX-4 را برداشته و روی شاسی خود گذاشته است. فرم کلی ترام درست همانند مزدا بوده مخصوصاً شیشه عقب خاص و دماغه و جلوپنجره آن عیناً شبیه مزداست.

همچنین در بخش جلو شاهد جلوپنجره‌ای کرومی هستیم که با جلوپنجره CX-4 مو نزده و چراغ‌های جلو نیز بسیار شبیه هم هستند. در بخش عقب هم همین داستان برقرار بوده و به نظر می‌رسد چراغ‌های پشتی از مزدا گرفته شده اما در کل طرح جالبی را مشاهده نمی‌کنیم.

نظر شما درباره این کپی کاری‌ها چیست؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.