مروری بر هر آنچه از نسل جدید مرسدس SL می‌دانیم

مروری بر هر آنچه از نسل جدید مرسدس SL می‌دانیم

این روزها که شاسی‌بلندها بر بازار خودرو سلطه یافته‌اند، بسیاری از نام‌های نمادین و باسابقه در حال مرگ هستند یا ادامهٔ حیات آن‌ها بسیار دشوار شده است. یکی از این نام‌های جاودانه، مرسدس بنز SL است که فروش پایینی دارد ولی بااین‌حال مرسدس نمی‌خواهد آن‌را از سبد محصولات خود حذف کند و چند وقتی است که در حال توسعهٔ نسل جدید این رودستر نمادین است. البته SL جدید به زیربرند مرسدس-آام‌گ خواهد پیوست و بنابراین ازاین‌پس باید آن‌را مرسدس-آام‌گ SL بنامیم. حال در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر هر آنچه که از نسل جدید این خودرو میدانیم.

بیرون

نسل جدید SL در طراحی از مدل افسانه‌ای ۳۰۰SL الهام می‌گیرد و تناسبات مطلوبی خواهد داشت. کاپوت کشیده و عقب کوتاه نمایی پویا و درعین‌حال ظریف به خودرو بخشیده است. در همین حال، طراحی بخش جلویی SL هم جسورانه است ولی نه آن‌قدر که بتواند بر AMG GT غلبه کند. در پروفیل جانبی، دریچه هوای نمادین روی گلگیر جلو به نسل جدید منتقل می‌شود اما مهم‌ترین تغییرات در بخش عقب خودرو رخ خواهد داد یعنی جایی که شاهد صندوق بلند، چراغ‌های گوه‌ای شکل و سر اگزوزهای چهارتایی خاص AMG خواهیم بود. به گفتهٔ اکثر منابع، نسل جدید SL بجای سقف فلزی تاشو که در دو نسل اخیر مورداستفاده قرار می‌گرفت به یک سقف پارچه‌ای مجهز می‌شود. این کار نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در فضا خواهد شد بلکه کاهش وزن قابل‌توجهی را هم به همراه خواهد داشت.

داخل

ازآنجایی‌که از نسل بعدی S کلاس کوپه و کانورتیبل خبری نخواهد بود، مرسدس-آام‌گ SL وظیفهٔ لوکس‌ترین محصول روباز مرسدس را بر عهده خواهد گرفت؛ بنابراین خوشبختانه بخش عمده‌ای از DNA نسل جدید S کلاس شامل کابین کاملاً مدرن و مجموعهٔ وسیعی از تکنولوژی‌ها به SL جدید منتقل می‌شود. تکنولوژی‌های جدید این ماشین شامل مواردی مثل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX با نمایشگر لمسی بزرگ OLED، نمایشگر سربالای واقعیت افزوده، صفحه آمپر سه‌بعدی و نورپردازی داخلی پویا می‌شود. بااین‌حال هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که نسل جدید SL خودرویی دونفره خواهد بود یا ترکیب صندلی‌های آن به‌صورت ۲+۲ طراحی خواهد شد.

زیر پوست

زیر پوست نسل جدید SL پلت‌فرم کاملاً جدید و آلومینیومی MSA قرار می‌گیرد که هدف آن کاهش وزن و افزایش استحکام در مقایسه با نسل قبلی است. این پلت‌فرم با نسل بعدی AMG GT مشترک خواهد بود. گفته می‌شود SL جدید کمی بزرگ‌تر از نسل کنونی خواهد بود که ۴,۵۹۲ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۷ میلی‌متر عرض و ۱,۳۱۵ میلی‌متر ارتفاع دارد. پلت‌فرم جدید همچنین امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های جدید بنزینی و هیبریدی را هم فراهم خواهد کرد. این موتورها می‌تواند شامل یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با بیش از ۳۶۰ اسب بخار قدرت برای مدل پایهٔ SL43 و همین موتور به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت حداقل ۴۴۰ اسب بخار در مدل SL53e باشد. علاوه بر این، می‌توانیم انتظار مدل SL63 را در دو نسخهٔ معمولی و S با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو داشته باشیم که نسخهٔ قوی‌تر بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. پرچم‌دار خانوادهٔ SL جدید هم مدل پلاگین‌هیبریدی SL73e با حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. این مدل مثل همهٔ خودروهای پلاگین‌هیبریدی از حالت پیمایش تمام الکتریکی برخوردار خواهد بود و می‌تواند در زیر سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم کمک می‌کنند تا اسب‌های بخار فراوان این مدل رام شوند.

رقبا و زمان معرفی

نسل جدید مرسدس SL با رقبای زیاد و بسیار قدرتمندی مواجه خواهد بود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جگوار F تایپ، ب‌ام‌و سری ۸، پورشه ۹۱۱ و لکسس LC اشاره کرد. زمان دقیق معرفی این رودستر آلمانی هنوز مشخص نیست ولی انتظار می‌رود اواخر امسال رسماً معرفی شده و تولید آن سال آینده آغاز گردد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
16 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.