مرسدس Vito مدل ۲۰۱۴

مرسدس Vito مدل ۲۰۱۴

بعد از معرفی W447 حالا نوبت به نسخه های ارزان قیمت اما کاربردی آن یعنی Vito رسیده که قرارست بعنوان مدل ۲۰۱۴ و از زمستان امسال راهی بازار شوند . . .

ویتوی ۲۰۱۴ که در کلاس ون های متوسط جای می گیرد، در قسمت بار حداکثر گنجایش ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد که یعنی مرسدس بهترین ظرفیت باربری در میان همکلاسانش را به خود اختصاص داده است. ویتو که حالا ۱۴ سانتیمتر بزرگتر از مدل های سابق شده، همچنین تنها خودروی جهان در این کلاس است که با سه طول مختلف شامل ۴۸۹۵ میلیمتر، ۵۱۴۰ میلیمتر و ۵۷۳۰ میلیمتر عرضه می شود. ارتفاع سقف آن نیز در بیشترین حالت به ۱۹۱۰ میلیمتر میرسد.

مدل های جدید ویتو ویژگی دیگری هم دارند که بازهم می توان گفت تاکنون در این کلاس سابقه نداشته؛ ویتوی ۲۰۱۴ همچون گذشته با سیستم محرکه دیفرانسیل عقب و AWD عرضه شده ولی حالا برای اولین بار مشتریان می توانند مدل های دیفرانسیل جلوی آن را هم سفارش دهند.

گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو استاندارد است ولی با این حال مرسدس برای مدلهای Vito 119 BlueTEC و همچنین Vito 4×4 از گیربکس ۷G-TRONIC PLUS بصورت استاندارد (و برای مدل های ۱۱۴CDI و ۱۱۶CDI بصورت سفارشی) بهره گرفته تا بدین ترتیب ویتوی ۲۰۱۴ نخستین ون سایز متوسط جهان با گیربکس ۷ سرعته اتومات باشد. فراموش نکنیم که به لطف پیشرانه های BlueTEC ویتو همچنین اولین ون جهان با انجین یورو۶ است. حالا به سراغ پیشرانه ها برویم:

۱. انجین ۱.۶ لیتری دیزلی برای نسخه های دیفرانسیل جلو:

Vito 109 CDI با قدرت ۸۸ اسب بخار.

Vito 111 CDI با قدرت ۱۱۴ اسب بخار.

۲. انجین ۲.۱۵ لیتری دیزلی برای نسخه های دیفرانسیل عقب:

Vito 114 CDI با قدرت ۱۳۶ اسب بخار.

Vito 116 CDI با قدرت ۱۶۳ اسب بخار.

Vito 119 BlueTEC با قدرت ۱۹۰ اسب بخار.

طبق گفته های مرسدس هر دو انجین دیزلی جدید ویتو بصورت متوسط ۵.۷ لیتر بنزین میسوزانند که یعنی ویتو ۲۰% مصرف کمتری نسبت به سابق دارد. صرف نظر از نوع پیشرانه ها نیز همگی ویتوها تا ۴۰,۰۰۰ کیلومتر (۲ سال) شامل گارانتی مرسدس می شوند.

قیمت پایه ای ویتو در بازار آلمان به انضمام مالیات ۱۷,۹۹۰ یورو یا معادل تقریبی ۲۴,۱۰۰ دلار اعلام شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.