مرسدس GLE جایگزین کلاس ML شد

مرسدس بنز با پرده‌برداری رسمی از شاسی بلند جدید GLE مدل ۲۰۱۶، دوره جدیدی از زندگی کلاس M را با چهره و نامی تازه رقم زده است.

مرسدس GLE، نسخه فیس لیفت کلاس M یا ML قبلی محسوب می‌شود که طبق شیوه نام‌گذاری جدید این شرکت، تغییر نام داده است. طراحی آشنای این خودرو با ویژگی‌های جدیدی چون سپرها، درب کاپوت و جلوپنجره مشبک جدید، چراغ‌های بازطراحی شده و تغییرات مختصر در چراغ‌های LED عقب و خروجی‌های اگزوز اسپرت همراه گشته است.

نسخه AMG هم تصویری تهاجمی‌تر را با سپر اسپرت، چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی با رنگ خاکستری تیتانیومی، جلوپنجره با یک نوار تکی، دیفیوزر عقب و اگزوزهای چهارتایی ارائه می‌کند.

فضای داخلی تا حد زیادی بدون تغییر مانده است. با این وجود یک غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های چندمنظوره و سیستم سرگرمی مستقل با نمایشگر ۷.۰ اینچی لمسی همراه با رنگ‌بندی داخلی متنوع نظیر رنگ‌های بژ زنجبیلی و قهوه ای اسپرسو و تریم‌ها و تزئیناتی از جنس آلومینیوم، فیبر کربن و چوب گردو یا اکالیپتوس از موارد قابل ذکر می‌باشند.

در زیر کاپوت این خودرو یکی از موتورهای زیر را می‌توان یافت:

  • موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو و قدرت ۳۳۳ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر
  • موتور ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری با توربوی دوقلو و قدرت ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
  • موتور چهار سیلندر ۲.۱ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر
  • موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری توربو دیزل با قدرت ۲۵۸ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر

نسخه GLE 63 AMG نیز برای مشتریان مشکل‌پسند، قابل انتخاب است. این مدل دارای یک موتور V8 به حجم ۵.۵ لیتر و قدرت ۵۵۷ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر می‌باشد. بدین ترتیب، این مدل قادر است در تنها ۴.۳ ثانیه شتاب صفر تا صد را به دست آورد و نهایت سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی به عدد ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

برای خریدارانی که به دنبال ممتازترین‌ها می‌گردند، نسخه GLE 63 AMG S نیز با پیشرانه ای قوی‌تر قابل سفارش است. مدل S دارای همان موتور ۵.۵ لیتری اما با قدرت ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد این مدل با ۰.۱ ثانیه بهبود به تنها ۴.۲ ثانیه رسیده است.

مشتریان همچنین می‌توانند نسخه پلاگین-هیبریدی GLE را نیز خریداری کنند که یکی از جدیدترین و بهترین پیشنهادها محسوب می‌شود. مدل GLE 500 E 4MATIC از یک موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری و یک موتور الکتریکی همراه با باتری‌های لیتیوم یون ۸.۸ کیلووات ساعتی و یک گیربکس هفت سرعته خودکار ۷G-TRONIC PLUS بهره می‌گیرد. خروجی این پیشرانه به ۴۴۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۵۰ نیوتن متر می‌رسد. با وجود چنین پیشرانه قدرتمندی، مصرف سوخت این مدل در هر صد کیلومتر تنها ۳.۳ لیتر اعلام شده است و جالب اینکه با تکیه بر انرژی ذخیره در باتری‌ها می‌توان تا ۳۰ کیلومتر مسافت را بدون مصرف سوخت و با بیشینه سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز طی نمود.

رقبای مرسدس GLE را باید انواع مدل‌های ب‌ام‌و X5 و X6 و آئودی Q7 و مدل‌های رنجروور دانست. این خودرو تا چند روز آینده در نمایشگاه خودروی نیویورک به‌صورت رسمی به نمایش گذاشته می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.