مرسدس G65 آ اِم گ، شاسی‌بلند ۱۲ سیلندر گران‌ قیمت

مرسدس G65 آ اِم گ، شاسی‌بلند ۱۲ سیلندر گران‌قیمت

G65 آ اِم گ، که بی‌شک پرچم‌دار شاسی بلندهای بیابانی و فناناپذیر مرسدس بنز است، بر پایهٔ خودرویی متولدشده که از سال ۱۹۷۹ در شهر گِراز (Graz) کشور اتریش تولید می‌شود. این کلاس اولین بار در سال ۲۰۰۲ پای در بازار آمریکا نهاد و تاکنون نیز با نسخه‌های غیر ۸ سیلندر به حضورش ادامه داده است. بهترین آمار هم مربوط به سال گذشته میلادی بوده که درمجموع ۳,۰۹۰ دستگاه از آن شامل ۱,۴۲۸ دستگاه G550 و ۱,۶۶۲ دستگاه G63 آ اِم گ فروخته شده است.

تمییز دهنده G65 از سایر نسخه‌های کلاس G قلب تپنده ۱۲ سیلندر V شکل ۶ لیتری آن است که اگرچه با S65 کوپه و سدان، SL65 رودستر و پاگانی هوایرا مشترک است اما برنامه‌ریزی آن برای این شاسی‌بلند بدخُلق متفاوت بوده و با حداکثر توان ۶۲۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور مهیب ۱۰۰۰ نیوتون متر می‌تواند تنها در ۵.۳ ثانیه G65 آ اِم گ را به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

حالا پس از گذشت حدود ۱۳ سال قوی‌ترین نسخه کلاس G هم به خط تولید کمپانی در آمریکا رفته و به برادران ۸ سیلندرش می‌پیوندد. قیمت پایه رسمی آن ۲۱۷,۹۰۰ دلار اعلام‌شده که باید ۹۲۵ دلار هزینه تحویل در محل را نیز بدان اضافه کرد. تولید آن از حوالی ماه نوامبر سال جاری آغازشده و فهرست تجهیزات استاندارد و سفارشی و جزئیات دیگر آن نیز کمی قبل‌تر ارائه خواهد شد.

G65 ازنظر قیمت چهارمین محصول آ اِم گ است که قیمت پایه‌ای بیش از ۲۰۰ هزار دلار دارد. ۳ خودروی قبلی شامل SL65 با ۲۱۵,۲۵۰ دلار، S65 سدان با ۲۲۲,۰۰۰ دلار و S65 کوپه با ۲۳۰,۹۰۰ دلار می‌شود. برای مقایسه هم می‌توان قوی‌ترین نسخه پورشه کاین یعنی توربو S را مثال زد که بهایی معادل ۱۵۷,۰۰۰ دلار دارد!

بد نیست بدانید که مرسدس G65 آ اِم گ برای بازار آمریکا با برخی ویژگی‌های متفاوت نسبت به بازار اروپا ازجمله سپرها و رینگ‌های متمایز عرضه خواهد شد و هنوز تصاویر رسمی آن در دسترس نیست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.