مرسدس EQX، ترکیب یک شاسی‌بلند و یک پیکاپ!

مرسدس EQX، ترکیب یک شاسی‌بلند و یک پیکاپ!

با هجوم بی‌سابقه‌ی خریداران به خودروهای قدبلند و همچنین محبوبیت روزافزون قوای محرکه‌ی جایگزین و جدید بجای پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی سنتی، بازار شاسی بلندهای الکتریکی شده نیز نسبت به چند سال پیش تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

مرسدس بنز اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود با نام EQC را به تازگی معرفی کرده است. این خودرو باید به جنگ تسلا مدل X، جگوار آی پیس و آئودی E-Tron برود. بسیاری از افراد معتقدند نمای جلوی این شاسی‌بلند خیلی جذاب نیست و می‌توان با برخی بازنگری‌های AMG آن را بهتر نمود.

موضوع مهم‌تر اینکه دو پیشرانه‌ی الکتریکی که هر یک در هر اکسل قرار دارند قدرت ۴۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. مرسدس ادعا می‌کند این خودرو در شتاب گیری سنگین تنها به ۵.۱ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت EQC نیز به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

این شاسی‌بلند تمام الکتریکی در سیکل آزمایشی NEDC محدوده حرکتی رسمی ۴۵۰ کیلومتری دارد که توسط مجموعه باتری لیتوم-یونی ۸۰ کیلووات ساعتی ایجاد می‌شود. البته این برد در دنیای واقعی کاملاً به سبک رانندگی راننده بستگی دارد.

EQC تنها خودروی الکتریکی مرسدس نبوده و قبلاً نیز شاهد تست پرچم‌دار EQS بوده‌ایم. همچنین اعضای این خانواده بازهم گسترش خواهد یافت و شامل برخی مدل‌های کوچک نیز خواهد شد؛ بنابراین نهایتاً مرسدس بنز به تولید یک خودروی جمع‌وجور الکتریکی و احتمالاً با نام EQA بله خواهد گفت.

اما اخیراً رندری جالب از نسخه‌ی الکتریکی پیکاپ X کلاس توسط کلبر سیلوا منتشر شده و این طراح صنعتی نام EQX را برای آن انتخاب کرده است. مرسدس هیچ‌چیزی درباره پیکاپ خود اعلام نکرده اما زیرساخت این خودرو بر پایه نیسان ناوارا شکل گرفته و شاید گزینه‌های مهندسی مرسدس برای آن محدود باشد؛ اما قطعاً فضای زیادی برای قرار گرفتن باتری‌ها و پیشرانه‌های الکتریکی وجود داشته و این را به یاد داشته باشید که هرگز نگویید هرگز!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
16 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.