مرسدس C63 جدید به پیشرانه چهار سیلندر با توربوشارژر برقی مجهز می‌شود

مرسدس C63 جدید به پیشرانه چهار سیلندر با توربوشارژر برقی مجهز می‌شود

کوچک‌سازی پیشرانهٔ خودروها معمولاً به معنای کم شدن نهایتاً دو سیلندر است اما نسل بعدی مرسدس C63 AMG کاهش شدیدتری را تجربه خواهد کرد زیرا در این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسل کنونی جای خود را به یک موتور کوچک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهد داد اما پیش از آنکه به خاطر خداحافظی یکی از جذاب‌ترین پیشرانه‌های مرسدس با C63 اندوهگین شوید بهتر است بدانید که این تغییر آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد ناراحت‌کننده نخواهد بود.

نسل بعدی C63 از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ M139 استفاده خواهد کرد که هم‌اکنون به‌صورت عرضی در سینهٔ مدل‌های A45، CLA45 و GLA45 قرار گرفته است. این موتور که در C63 به‌صورت طولی نصب می‌شود، مثل مدل‌های جدید SL43 و C43 به یک توربوشارژ برقی ۴۰۰ ولتی مجهز خواهد بود که از فرمول یک می‌آید. در این سیستم، یک موتور برقی کوچک روی شفت توربو نصب می‌شود تا پیش از افزایش جریان گازهای خروجی اگزوز، توربو را به چرخش درآورد. به گفتهٔ AMG، به لطف این ویژگی، حتی زمانی که پیشرانه در دور آرامی کار می‌کند هم واکنش پدال گاز فوری خواهد بود.

اما علاوه بر این تکنولوژی، C63 جدید یک موتور الکتریکی هم روی محور عقب خواهد داشت که از طریق یک گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی، به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. این گیربکس در سرعتی حدود ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت به دنده دو می‌رود. البته نیروی پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی هم از طریق میل‌گاردان معمولی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و موتور الکتریکی به این نیرو اضافه می‌کند. در همین حال، نیروی موتور الکتریکی می‌تواند با معکوس کردن جریان گشتاور از طریق میل‌گاردان به چرخ‌های جلو هم انتقال پیدا کند درحالی‌که این چرخ‌ها از طریق گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک از موتور بنزینی هم نیرو می‌گیرند.

برای تأمین انرژی سیستم هیبریدی C63 یک پکیج باطری کوچک با ظرفیتی در حدود ۵ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که به‌منظور بهبود توزیع وزن، بالای محور عقب نصب می‌شود. به گفتهٔ AMG، قدرت پیشرانهٔ چهار سیلندر M139 در اینجا حداقل ۴۵۰ اسب بخار خواهد بود درحالی‌که قدرت مداوم موتور الکتریکی هم ۹۴ اسب بخار است؛ بنابراین، مجموع خروجی سیستم باید چیزی در حدود ۵۴۰ اسب بخار باشد که از ۵۱۰ اسب بخاری نسل کنونی بیشتر خواهد بود. البته حداکثر قدرت موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار است اما این قدرت به‌طور موقتی و برای ۱۰ ثانیه ارائه می‌شود. نسل جدید C63 AMG امسال معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت آن از حدود ۷۰ هزار دلار شروع شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.