مرسدس AMG One با اختلافی نزدیک به ۸ ثانیه رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

مرسدس AMG One با اختلافی نزدیک به ۸ ثانیه رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

مرسدس AMG One نسخه ۲۰.۸ کیلومتری پیست نوربرگ‌رینگ را در ۶ دقیقه و ۳۵.۱۸۳ ثانیه طی کرده و رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی این پیست را شکسته است. این رکورد قبلاً در اختیار پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت منثی و زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه بود. این یعنی هایپرکار مرسدس یک دور پیست را ۷.۸۱۷ ثانیه سریع‌تر طی کرده است. در نسخهٔ کمی کوتاه‌تر ۲۰.۶ کیلومتری جهنم سبز نیز One تایم ۶ دقیقه و ۳۰.۷۰۵ ثانیه را ثبت کرده درحالی‌که رکورد پورشه در این قسمت ۶ دقیقه و ۳۸.۸۳۵ ثانیه بوده است.

مرسدس این رکورد را در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ ثبت کرده اما با چالش‌هایی مواجه بوده است. هنگامی‌که تیم کار را شروع کرد، هنوز بخش‌هایی از پیست خصوصاً ریسینگ لاین ایده‌آل در برخی قسمت‌ها خیس بوده و زمانی که نهایتاً شرایط بهتر شد، کمتر از یک ساعت از زمان رزرو پیست برای مرسدس باقی مانده بود. به همین دلیل، رانندهٔ One «مارو انگل» تنها توانست چهار دور سریع در پیست بزند. البته انگل قبل از پایان زمان، رکورد جدیدی را ثبت کرده بود اما شرایط پیست همچنان در حال بهتر شدن بود. او برای زدن دور آخر راهی جهنم سبز شد و توانست حتی سریع‌تر یک دور را طی کند.

وی دراین‌باره گفته است:

انتظار نداشتم بتوانیم با این شرایط پیست چنین لپ تایمی را ثبت کنیم. در برخی قسمت‌های مهم، هنوز پیست کاملاً خشک نشده بود و بنابراین مشکل داشتیم. این یک چالش خاص بود

مرسدس اعلام کرده که خودروی رکوردشکن مشخصات و ویژگی‌های یکسانی با نسخهٔ تولیدی داشته است و ستاپ خودرو شامل تنظیم زاویهٔ کمبر چرخ‌ها نیز مطابق با حداکثر چیزی بوده که در نمونه‌های تولیدی ارائه می‌شود. راننده همچنین حالت ریس پلاس را انتخاب کرده که حداکثر قدرت ۱۰۴۹ اسب بخاری پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو و چهار موتور الکتریکی را ارائه می‌کند، ارتفاع تعلیق را کاهش می‌دهد و آئرودینامیک فعال خودرو را برای فراهم کردن بهترین عملکرد در پیست تنظیم می‌کند.

مرسدس حداکثر سرعت One را ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده و انگل در طول رکورد زنی توانسته در مستقیمی طولانی Döttinger Höhe پیست به سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت برسد که به سقف سرعت اعلامی نزدیک است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم رکورد مرسدس AMG One چقدر دوام خواهد آورد زیرا این ماشین رقبای بسیار قدرتمندی مثل آستون‌مارتین والکری دارد که می‌توانند برای ثبت رکود جدید تلاش کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.