مرسدس AMG GT63 S E Performance، پیچیده و سنگین

مرسدس AMG GT63 S E Performance، پیچیده و سنگین

Performance جدیدترین نسخه از سوپرسدان مرسدس-آام‌گ است. این سدان اسپرت همچنان از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما در اینجا یک سیستم هیبریدی هم وجود دارد که موجب افزایش قدرت و گشتاور می‌شود؛ اما این قوای محرکهٔ پیچیده در دنیای واقعی چه پرفورمنسی خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سؤال، کارواو یک دستگاه AMG GT63 S E Performance را موردبررسی قرار داده است.

AMG GT63 S E Performance نمایانگر دوران جدیدی برای محصولات پرفورمنس مرسدس-آام‌گ است زیرا بهترین‌های دوران گذشته را با تکنولوژی‌های جدید ترکیب می‌کند. موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو در اینجا هم همان ۶۴۰ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند اما حالا یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت که در عقب نصب شده هم آن را همراهی می‌کند تا مجموع خروجی را به ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۷۰ نیوتن متر گشتاور برساند. به لطف این سیستم هیبریدی، خودرو می‌تواند از گشتاور فوری موتور الکتریکی بهره‌مند شود تا زمانی که پیشرانهٔ V8 وارد محدودهٔ اوج قدرت خود گردد.

خروجی ترکیبی این سیستم، AMG GT63 S E Performance را به قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ مرسدس-آام‌گ تبدیل کرده است. این قوای محرکهٔ پیچیده به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مرسدس متصل شده که این یعنی هم موتور الکتریکی و هم پیشرانهٔ بنزینی می‌توانند نیروی خود را به چرخ‌های جلو یا عقب منتقل کنند. به لطف این ویژگی، خودرو می‌تواند به‌راحتی از تمام ۸۴۳ اسب بخار قدرت خود استفاده کند. انتقال نیروی موتور V8 توسط همان گیربکس نُه سرعتهٔ چند کلاچهٔ مرسدس صورت می‌گیرد اما موتور الکتریکی هم گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی خود را دارد.

این یعنی در AMG GT63 S E Performance دو گیربکس وجود دارد که این در کنار یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو، یک موتور الکتریکی، یک پکیج باطری و سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور بُرداری، قوای محرکهٔ جدید AMG را بسیار پیچیده‌تر از موتورهای V8 بزرگی کرده است که قبلاً در محصولات این شرکت می‌دیدیم. بااین‌حال، طبق بررسی کارواو، این قوای محرکهٔ پیچیده در دنیای واقعی آن‌طور که باید یکپارچه و بدون‌درز نیست. البته هنگام رانندگی‌های پرفورمنس، سطح قدرت خودرو قابل‌توجه است ولی وزنی که به خاطر سیستم هیبریدی به خودرو اضافه شده گاهی مشکل‌آفرین می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.