مرسدس AMG GT63 S با غلبه بر پانامرا، رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

مرسدس AMG GT63 S با غلبه بر پانامرا، رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

در ماه آگوست امسال پورشه اعلام کرد که نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پانامرا توربو S با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۹.۸ ثانیه در پیست نوربرگ‌رینگ، سریع‌ترین خودروی اجرایی این پیست محسوب می‌شود. حالا اما مرسدس AMG GT63 S این رکورد را شکسته و عنوان سریع‌ترین خودروی کلاس لوکس در جهنم سبز را از آن خود کرده است. به گفتهٔ مرسدس، این رکورد توسط مهندس توسعهٔ شرکت «دمیان شفرت» شکسته شده است. سوپرسدان مرسدس در بخش طویل‌تر پیست زمان ۷ دقیقه و ۲۷.۸ ثانیه و در بخش کوتاه‌تر زمان ۷ دقیقه و ۲۳ ثانیه را به ثبت رسانده است.

هردوی این تایم‌ها از پانامرا توربو S سریع‌تر هستند که این یعنی GT63 S تنها بعد از سه ماه، دوباره تاج پادشاهی جهنم سبز را باز پس گرفته است. گفته شده تایم‌های مرسدس به‌طور رسمی و مستند به ثبت رسیده‌اند. همچنین مرسدس در ادامه عنوان کرده که خودروی رکوردشکن کاملاً استاندارد بوده است. این خودرو به لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ و یک پکیج آئرودینامیکی مجهز بوده که هردو برای GT63 S توسط خریداران قابل سفارش هستند.

شفرت در مورد این رکوردشکنی گفته است:

حتی برای من که چندین سال است توسعهٔ GT63 را همراهی می‌کنم، دیدن موفقیتی که با این خودروی اجرایی توانسته‌ایم کسب کنیم همیشه چشمگیر است. این خودرو شخصیت دوگانه‌ای دارد زیرا هم راحت و مجهز به سیستم‌های ایمنی هوشمند است و هم درعین‌حال سطح بالایی از پویایی و دقت رانندگی را ارائه می‌کند

هرچند اکثر خودروسازها فقط یک لپ تایم را ارائه می‌کنند اما مرسدس اشاره کرده است که تایم‌های قبل از سال ۲۰۱۹ متعلق به دور پیست ۲۰.۶ کیلومتری است درحالی‌که سال گذشته دور رسمی جدیدی تعیین شد که طول کمی بیشتری برابر با ۲۰.۸ کیلومتر دارد. به همین دلیل، مرسدس تایم هردو مسیر را اعلام کرده است. AMG GT63 S به لطف نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی خود که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic آن‌را همراهی می‌کنند موفق به ثبت این رکورد چشمگیر شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.