مرسدس AMG GT R به دست سری سیاه کشته خواهد شد!

مرسدس AMG GT R به دست سری سیاه کشته خواهد شد!

برای چندین سال، داغ‌ترین نسخهٔ مرسدس AMG GT مدل GT R بود اما به‌تازگی سری سیاه به بازار عرضه شده که چیزی فراتر از جایگزین GT R به‌عنوان داغ‌ترین نسخه در خانوادهٔ AMG GT است زیرا این ماشین رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کرده که برای یک سوپراسپرت موتور جلو و محرک عقب واقعاً فوق‌العاده است. حال اما ممکن است این سری سیاه وحشی به قاتل GT R هم تبدیل شود.

این موضوع در گزارشی اعلام شده که می‌گوید GT R بعد از مدل ۲۰۲۱ کنار خواهد رفت. منبع این گزارش ایمیلی است که به نمایندگی‌های مرسدس ارسال شده و خبر خاتمهٔ تولید پرچم‌دار قبلی خانوادهٔ AMG GT را اطلاع داده است. این ایمیل که در گزارش مذکور به نمایش درآمده، رسمی به نظر می‌رسد ولی بااین‌حال مرسدس فعلاً دراین‌باره اظهارنظری نکرده است.

AMG GT R با قیمتی در حدود ۱۶۳ هزار دلار هرگز خودروی ارزانی نیست اما در مقایسه با سری سیاه کاملاً ارزان ‌به نظر می‌رسد زیرا قیمت این مدل از ۳۲۵ هزار دلار آغاز می‌شود که تقریباً دو برابر قیمت GT R است. این پول اضافه به خریداران دو برابر اسب بخار بیشتر نمی‌دهد اما نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربویی که زیر کاپوت کشیدهٔ سری سیاه پنهان شده هیولای کاملاً متفاوتی است. این موتور با میل‌لنگ خطی و ردلاین ۷۲۰۰ rpm، قدرت چشمگیری برابر با ۷۳۰ اسب بخار دارد که همهٔ آن‌را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. این نیرو در کنار ویژگی‌های آئرودینامیکی، ارتقاء سیستم تعلیق و رژیم غذایی با فیبر کربن موجب شد سری سیاه بتواند رکورد ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه را در جهنم سبز ثبت کند.

این در حالی است که GT R تنها ۵۸۵ اسب بخار قدرت دارد و از این لحاظ به مدل بعدی خود یعنی GT C بسیار نزدیک است؛ بنابراین با وجود سری سیاه به‌عنوان پرچم‌دار، کاهش اعضای خانوادهٔ AMG GT طبیعی به نظر می‌رسد. البته احتمالاً کل این خانوادهٔ سال‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کنند زیرا برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند و بنابراین باید در آیندهٔ نزدیک شاهد معرفی نسل جدید آن‌ها باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
20 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.