مرسدس ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه رسما گران‌ ترین خودروی جهان شد

مرسدس ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه

حراجی ساتبیز تائید کرد یکی از دو نمونه مرسدس ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه موجود با قیمت ۱۳۵ میلیون یورو (حدود ۱۴۲ میلیون دلار) به فروش رفته است و بنابراین این خودرو گران‌ترین خودروی تاریخ این حراجی محسوب می‌شود. خودروی فروخته شده در این حراجی با شماره شاسی ۱۹۶.۱۱۰-۰۰۰۰۸/۵۵ دومین نمونه تولیدی به شمار می‌رود. این خودرو در دسامبر ۱۹۵۵ تولید و در ۲۹ ژوئن ۱۹۵۶ آماده راندن بوده است. این خودروی کلاسیک و زیبا توسط مرسدس نگهداری شد تا در رویدادهای خاصی به نمایش درآید. ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه موردبحث بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ به آمریکا رفت تا در برخی رویدادها حضور یابد. پس از سال ۱۹۶۵ نیز مرسدس آن را در نمایشگاه‌های مختلفی در معرض دید قرار داد.

بین ژانویه تا جولای ۱۹۸۶، این مرسدس در فرایند بازسازی تونی مریک شرکت کرد و تمامی فاکتورهای بازسازی اصلی آن به همراه گزارش رسمی فنی خودرو وجود دارد. این خودرو پس از بازسازی در نوربرگ رینگ حضور یافت و سپس رود اند تراک مقاله‌ای مفصل از آن را منتشر کرد. در نمایشگاه ژنو ۱۹۸۸ نیز شاهد غوغای ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه بودیم. پس از آن بود که مرسدس موردبحث ما در فستیوال سرعت گوودوود ظاهر شد و در سال ۱۹۹۹ در گرندپری هاکنهایم شرکت کرد. از دیگر رویدادهای مشهوری که ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه حضور داشت می‌توان به پبل بیچ اشاره کرد. نکته جالب دیگر حضور این خودرو در بروشور معرفی مرسدس SLR مک لارن سال ۲۰۰۳ بود.

حراج این خودرو اتفاق مهمی است زیرا فقط دو نمونه از آن در دنیا وجود دارند و مالک هیچ‌یک از آن‌ها نیز شخصیتی حقیقی نیست. احتمالاً این آخرین باری است که چنین خودرویی برای چندین دهه در اختیار یک خودروساز می‌ماند و سپس به یک خریدار شخصی فروخته می‌شود. مرسدس قطعاً دومین نمونه را نخواهد فروخت. بنا به دلایلی نامشخص، ساتبیز و مرسدس نام خریدار را منتشر نکرده‌اند. خودروی موردبحث با قیمت ۱۳۵ میلیون یورو به فروش رفته و نکته مهم اینکه این اتفاق تا چند روز پس از فروش خودرو در رسانه‌ها منتشر نشده و در واقع فروش گران‌ترین خودروی دنیا در سکوت خبری انجام شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.