مرسدس هم تمام الکتریکی خواهد شد؟!

مرسدس هم تمام الکتریکی خواهد شد؟!

مرسدس طی چند سال گذشته روزهای شلوغی را تجربه کرده و اقدام به معرفی چندین خودروی تمام الکتریکی و کانسپت های متنوعی کرده است. هم‌اکنون ژرمن‌ها می‌خواهند فرایند تبدیل خودرو به برندی تمام الکتریکی را سرعت بخشند. البته هنوز هم چندین سال فاصله تا رسیدن به این هدف زمان نیاز خواهد بود که این فاصله بیشتر از ۱۰ سال اعلام شده است. پس از آن باید با مرسدس‌های درون‌سوز خداحافظی کنیم.

اتوموتیونیوز می‌گوید استراتژی جدید این خودروساز به دنبال حذف حداکثری پیشرانه‌های درون‌سوز از سبد محصولات مرسدس تا سال ۲۰۳۰ می‌باشد. البته این کمپانی ضرب‌الاجلی برای این کار در نظر نگرفته است. مرسدس امیدوار است تا پایان دهه جاری میلادی با اکثر پیشرانه‌های درون‌سوز خود خداحافظی کند اما این امر بستگی به درخواست برخی بازارها مخصوصاً آن‌هایی خواهد داشت که زیرساخت‌های شارژ جامعی ندارند.

مرسدس برنامه‌های مفصلی برای عرضه محصولات خود در نسخه‌های تمام الکتریکی داشته و می‌خواهد از آن‌ها پشتیبانی لجستیکی به عمل آورد. امسال شاهد معرفی EQS، EQB و EQA بوده‌ایم. اواخر سال جاری نیز سدان EQE و احتمالاً شاسی‌بلند EQS را خواهیم دید هرچند احتمال دارد این مدل‌ها اوایل سال آینده میلادی هم پدیدار شوند.

به نظر می‌رسد زمان زیادی منتظر دگرگونی سبد محصولات مرسدس و تحقق برنامه‌های آن نخواهیم ماند. گفته شده مدیرعامل دایملر ۲۲ جولای مجری مراسم “روز استراتژی” بوده و در آنجا جزئیات برنامه‌های این خودروساز را اعلام کرده است. هنوز مشخص نیست که این جزئیات در دسترس عموم هم قرار خواهند گرفت یا خیر. درهرحال کمپانی مرسدس می‌خواهد پلتفرم‌های الکتریکی جدید برای محصولات بیشتر توسعه دهد و از سیستم‌عامل نرم‌افزاری خودش استفاده نماید. شاید مرسدس چارچوبی زمانی برای حذف پیشرانه‌های درون‌سوز اعلام نکرده باشد اما قطعاً این کار را در آینده انجام خواهد داد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.