مرسدس جنگ رسمی برتری در کلاس الکتریکی‌ها را کلید زد…

مرسدس جنگ رسمی برتری در کلاس الکتریکی‌ها را کلید زد…

مرسدس بنز از اعلام اینکه می‌خواهد با شکست تسلا به اولین عرضه کننده خودروهای الکتریکی تبدیل شود ابایی ندارد؛ اما گروه فولکس‌واگن و ب‌ام‌و نیز به عنوان اصلی‌ترین رقیب مرسدس دنبال هدف مشابهی هستند. آیا این سه خودروساز بزرگ آلمانی می‌توانند آنچه را که تسلا در کمتر از دو دهه انجام داد و به ارزشمندترین خودروساز دنیا تبدیل شد نابود کنند؟

این را زمان خواهد گفت اما مرسدس امروز اعلام کرده سایت‌های تولیدش در آلمان، آمریکا و چین اقدام به تولید سبد محصولات جدید EQ خواهند کرد. این خودروها در همان تأسیساتی تولید خواهند شد که محصولات هیبریدی، بنزینی و دیزلی کنونی مونتاژ می‌شوند. هدف مرسدس این است که خودروهای تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از فروش کل این شرکت را تشکیل دهند.

تا سال ۲۰۲۲ هشت محصول EQ وجود خواهند داشت که شش تای آن‌ها از الان تا سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد. در حال حاضر تنها مرسدس EQC وارد بازار شده اما محصول بعدی شاسی‌بلند کامپکت EQA خواهد بود که قبلاً تولیدش در راستات آلمان کلید خورده و از سال آینده در پکن نیز تولید خواهد شد. البته رونمایی رسمی این خودرو بیستم ژانویه ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. کراس اوور ساب کامپکت EQB نیز در چین و مجارستان مونتاژ خواهد شد.

خودروی بعدی سدان EQS است که تولید انبوه آن از نیمه اول سال ۲۰۲۱ در زیندل فینگن آلمان شروع خواهد شد. سدان EQE که ابعادی مشابه E کلاس دارد نیز در چین و آلمان تولید خواهد شد. مرسدس در آمریکا تأسیسات توسکالوسا و آلاباما را دارد که اقدام به تولید نسخه‌های شاسی‌بلند EQE و EQS خواهند بود. این کار از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد. توسکالوسا هم‌اکنون مشغول تولید شاسی بلندهای GLE و GLS است.

در حال حاضر کارخانه تولید باتری جدیدی در آلاباما وجود داشته و تمامی ابزارآلات موردنیاز در ماه‌های آتی را دریافت خواهد کرد. مرسدس می‌گوید به برنامه کربن خنثی ۲۰۳۹ خود متعهد بوده و در واقع کارخانه‌های تولید خودرو و ون این شرکت در سال ۲۰۲۲ کربن خنثی خواهند شد.

مارکوس شافر عضو هیئت‌مدیره مرسدس بنز می‌گوید:

با استراتژی اول الکتریکی، مرسدس بنز بی‌وقفه در مسیر حرکت به سمت کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن بوده و سرمایه‌گذاری سنگینی را در این زمینه انجام داده است. سبد محصولات ما الکتریکی خواهد شد و بنابراین شبکه تولید جهانی نیز با این هدف هماهنگ خواهد بود.

در آینده نسخه تمام الکتریکی G کلاس نیز در دسترس خواهد بود اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.